هنوز هم نام اولیویرا جاودانه است

ساغلام؛ ششمین خارجی تبریزی ها

دنیزلی، نکونام، حسینی و خیلی‌های دیگر. اما سرانجام اسم ساغلام ترکیه‌ای از گوی بیرون آمد تا او جانشین یحیی گل‌محمدی در تراکتورسازی تبریز شود. با حضور این مربی ترکیه‌ای در تبریز این برای ششمین بار است که یک سرمربی خارجی روی نیمکت تراکتوری‌ها می‌نشیند و سکان هدایت این تیم را در دست می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۱۴

تقریبا 27 سال پیش بود که واسیلی گوجای رومانیایی به تبریز آمد و هدایت تراکتورسازی را در دست گرفت. او نخستین سرمربی خارجی تراکتورسازی بود که هفت سال روی نیمکت این تیم نشست. بوریس تیبیلوف، ارنست میندروپ، ایوان دیمیترو رومانیایی و تونی اولیویرا، سرمربیان خارجی تاریخ باشگاه تراکتورسازی تبریز بودهاند و ساغلام ششمین خارجی است که سکان هدایت تراکتورسازی را در دست میگیرد. این اتفاق در حالی افتاده است که تا امروز هیچ مربی خارجی غیر از تونی اولیویرا نتوانسته با تراکتورسازی قهرمانی را تجربه کند.فوتبال تبریز تا پیش از قهرمانی در رقابتهای جام حذفی، چند بار تا آستانه این مهم پیش رفته بود، اما در آخرین گام از کسب قهرمانی بازمانده بود. تقریبا چهار سال پیش بود که تونی اولیویرا در رقابتهای جام حذفی کشور با پیروزی مقابل تیمهای فولاد خوزستان و مس کرمان نخستین قهرمانی فوتبال تبریز را به ارمغان آورد. دو برد قبلی تیم تراکتورسازی در این رقابتها مقابل تیمهای نفت مسجد سلیمان و راهآهن تهران با مجید جلالی به دست آمده و ماشینسازی نیز از بازی برابر تراکتورسازی انصراف داده بود.

بعد از چهار دهه برگزاری رقابتهای فوتبال ایران به صورت لیگ و حذفی بالاخره تراکتورسازی برای نخستین بار با تونی اولیویرا به قهرمانی دست یافت و نام این سرمربی پرتغالی در فوتبال تبریز جاودانه شد.

خطیبی دستیار احتمالی سالام

آنها که به باشگاه تراکتورسازی نزدیک هستند، این موضوع را تائید میکنند که تلاشهایی دیده میشود تا رسول خطیبی به باشگاه تراکتورسازی برگشته و اینبار بهعنوان دستیار آرطغرل سالام به کار مشغول شود. البته هنوز این موضوع بهصورت رسمی اعلام نشده اما رسول با پستهای اینستاگرامی خود و همچنین نشستهایی که طی یک هفته اخیر برگزار کرده، نشان داده دست از تلاش برنمی دارد تا دوباره مربی تراکتور شود. او که فصل قبل بهخاطر نتایج ضعیف از ماشینسازی جدا شده بود، سابقه سرمربیگری در تراکتور را هم دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها