رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که آلودگی هوا از نظر دولت در درجه سوم اهمیت قرار دارد، گفت: بحران آب و زیستگاه‌های طبیعی در اولویت کار دولت قرار دارند.
کد خبر: ۱۱۱۵۳۸۹

به گزارش جامجم، عیسی کلانتری با بیان اینکه امسال با شدیدترین خشکسالی در 65 سال گذشته مواجه هستیم، افزود: زیستگاههایی که ذخیرهگاه ژنتیکی کشور هستند، به دلیل بیآبی در حال نابودی هستند. وی با بیان اینکه امسال 60 درصد بارندگی متوسط 50 ساله را داشتهایم، ادامه داد: شهرداری تهران امسال باید آب کمی مصرف کند و برهمین اساس باید توسعه فضای سبز را متوقف کند، چراکه ممکن است امکان آبیاری چمنها را نیز نداشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اختلافات این سازمان با وزارت صنعت درخصوص آیین نامه هوای پاک، بیان کرد: مذاکرات در این باره همچنان ادامه دارد و آییننامه اجرایی قانون هوای پاک تا سه ماه آینده در دولت تصویب میشود.

وی تصریح کرد: با وجود کامیونهای فرسوده، خودروها و سوخت غیراستاندارد نمیتوانیم انتظار هوای پاک در کشور داشته باشیم. کلانتری درباره آلودگی هوای تهران بیان کرد: تهران پنجمین شهر آلوده کشور است، کلانشهرهای دیگر مثل اهواز و تبریز وضعیتی به مراتب بدتر از تهران دارند. وی تصریح کرد: میزان گوگرد گازوئیلی که در تهران عرضه میشود حدود 200 واحد است، در حالی که میزان گوگرد گازوئیل عرضه شده در مشهد 8000 و در اصفهان 5000 واحد است. کلانتری تاکید کرد: با توجه به کیفیت نامناسب گازوئیل، درخواست رسمی واردات گازوئیل را ارائه کردهایم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: 67 درصد آلودگی هوای کلانشهرها در فصل سرما به دلیل تردد کامیونها و مینیبوسهای فرسوده، 11 درصد به دلیل تردد موتورسیکلت و 3 درصد نیز ناشی از تردد خودروهای شخصی است.

وی افزود: از زمانی که وزارت راه تردد کامیونهای فرسوده را در جادهها ممنوع کرده، این خودروها وارد شهرها شدهاند به طوری که اکنون 55 هزار کامیون فرسوده در تهران تردد میکند. کلانتری با اشاره به بحران آب در کشور تاکید کرد: 30 درصد سطح زیر کشت در تابستان امسال باید کاهش یابد زیرا حتی در صورت بارندگی نرمال، بازهم با کمبود آب مواجه خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها