گوشی‌قاپ حرفه‌ای که با همدستی برادر و پسر عمویش به دزدی سریالی دست می‌زد، در جریان تعقیب و گریز پلیسی کشته شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۶۴

به گزارش جامجم، از چندی پیش شکایتهایی در دستور کار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان میداد، سرنشینان چاقو به دست دو دستگاه موتورسیکلت هوندا با زور و تهدید به مردم حمله کرده و پس از سرقت گوشی تلفن همراه و طلاهایشان متواری شدهاند. با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران پروندهای تشکیل و تحقیقات پلیسی برای دستگیری آنها آغاز شد. در جریان تحقیقات پلیسی سه مرد دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی از همان متهمان فراری شکایت کردند که معلوم شد سارقان یکنفر را در خیابان ایتالیا هنگامی که میخواسته تلفنش را پاسخ دهد با چاقو تهدید کرده و گوشیاش را دزدیدهاند. دیگری در خیابان ملک بوده که سارقان موتور سوار به او حمله کرده و گردنبند طلایش را قاپیدهاند. دیگری هم موتور سواری بوده که جعبهای پر از گوشی تلفن همراه را در خیابان جمهوری دریافت کرده و قرار بوده این جعبه را به مغازهای در میدان شوش تحویل دهد که مورد حمله دزدها قرارگرفته است.

با افزایش شکایتها تحقیقات ادامه داشت تا این که ردپای یک متهم حرفهای به نام محمد 30 ساله به دست آمد. او تاکنون 12 مرتبه به اتهام گوشیقاپی، کیفقاپی، زورگیری، سرقت محموله به زندان افتاده و بیشتر دزدیهایش را به کمک برادران و اقوامش انجام میداده است. تصویر بهدستآمده از او توسط شاکیان مورد شناسایی قرار گرفت. ماموران در جستوجوی او بودندکه معلوم شد او از مخفیگاهش در دروازه غار رفته و کسی از وی خبری ندارد. جستوجوها ادامه داشت تا این که ظهر 19آذر امسال ماموران کلانتری 107 فلسطین در خیابان حافظ به دو دستگاه موتورسیکلت ظنین شدند و دستور توقف به آنها دادندکه این افراد بدون توجه به اخطار پلیسی متواری شدند. ماموران با استفاده از قانون به کارگیری سلاح به سوی موتور متهمان فراری شلیک کردندکه همین باعث توقف یکی از موتورها و بازداشت سرنشین آن شد. اما دو نفر دیگر متواری شدند.

آنها هنگام فرار با چند رهگذر برخورد و آنها را مصدوم کردند. در جریان این تعقیب و گریز یکی از متهمان بازداشت شد و دیگری هدف شلیک گلوله پلیس از ناحیه پا قرارگرفت و بازداشت شد. همانجا معلوم شد او همان متهم فراری است. وی به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت خونریزی ساعاتی بعد فوت کرد. باقر، برادرسارق فوت شده است که از سال 85 تا 94 بارها به زندان افتاده و مهران نیز پسر عمویشان است که تاکنون پنج مرتبه روانه زندان شده است. همچنین معلوم شد مهران دارای محکومیت قطعی هفت ساله و باقر دارای دو محکومیت هفت و شش ساله (مجموعا 13 سال) بوده و پرونده آنها در اجرای احکام بوده که آنها پس از آزادی از زندان فرار کردهاند.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: این دو دزد حرفهای تاکنون به دهها فقره دزدی مشابه در زمینه گوشیقاپی، گردنبندقاپی، زورگیری و بارکنی اعتراف کردهاند. با افزایش شکایت از سارقان و با درخواست قضایی، تصویر این دو نفر بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ میشود تا اگر کسی از آنها شکایت دارد به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها