3 منطقه جدید حفاظت‌شده در همدان

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست همدان گفت: سه منطقه جدید به شش منطقه کنونی حفاظت‌شده این استان اضافه می‌شود تا مجموع آنها به 9 منطقه افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۹۱

عادل عربی دیروز در گفتوگو با ایرنا با بیان اینکه 11 منطقه شکار ممنوع نیز در این استان وجود دارد، افزود: سه منطقه جدید در شهرستانهای کبودرآهنگ و نهاوند به عنوان مناطق حفاظتشده شناسایی و معرفی شده است.

وی ادامه داد: یکی از این مناطق غار سراب کبودرآهنگ است که به واسطه چشم انداز زیبا و جاذبه غار که به عنوان یک اثر طبیعی ملی مطرح است، برای قرار گرفتن در جمع مناطق حفاظتشده معرفی شده است. سرپرست حفاظت محیطزیست همدان گفت: غار سراب با 78 هکتار وسعت حریم در یک کیلومتری جنوب روستای سراب از توابع بخش گل تپه شهرستان کبودرآهنگ و 87 کیلومتری شمال غربی شهر همدان واقع شده است که با دهانه غار علیصدر 7570 متر و با غارسوباشی چهار کیلومتر فاصله دارد.

عربی افزود: ذخیرگاه جنگلی گیان نهاوند نیز به عنوان منطقه حفاظتشده معرفی شده است. وی ادامه داد: ذخیرگاه جنلی گیان تنها منطقه به جا مانده از جنگل بلوط زاگرس در استان همدان است که هم اینک زیر نظر منابع طبیعی اداره میشود. سرپرست حفاظت محیطزیست همدان تاکید کرد: در صورت معرفی این منطقه به عنوان حفاظتشده، هیچگونه تضادی بین فعالیت محیطزیست و منابع طبیعی به وجود نمیآید چون هر دو، هدف و منافع مشترکی را دنبال میکنند. عربی با بیان اینکه کوهستان گرین نهاوند نیز در جمع مناطق حفاظتشده قرار میگیرد، اظهارکرد: وضعیت این مناطق در شورای عالی محیط زیست کشور بررسی شده و بزودی نتیجه آن اطلاعرسانی میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها