تازه‌های جهان

«همشهری رز» علیه تهیه‌کننده فاسد

«همشهری رز» یک درام افشاگرانه تازه تلویزیونی است که به رسوایی جنسی هاروی واینستن در هالیوود می‌پردازد. این دومین کار تلویزیونی است که در یک ماه اخیر، با مضمون اقدامات غیراخلاقی این تهیه‌کننده سینما وارد مرحله تولید می‌شود. رز مک گاورن، بازیگر سینما که قربانی اقدامات واینستن شد، نقش اصلی مجموعه را به‌عهده دارد. داستان مجموعه براساس خاطرات تلخ خود این بازیگر از حضور در هالیوود و همکاری‌اش با شرکت فیلمسازی واینستن نوشته شده است. مک گاورن در این داستان در نقش خودش ظاهر می‌شود و ماجراهای مجموعه، به آشنایی و همکاری او با هاروی واینستن می‌پردازد. اوج داستان، اختصاص به اقدامات غیر انسانی تهیه‌کننده و تجاوز جنسی او دارد. مک گاورن یکی از اولین بازیگران سینما بود که سکوت خود را شکست و رسما درباره تجاوز جنسی به خود صحبت کرد. او هاروی واینستن را به رفتارهای زشت و غیراخلاقی متهم کرد و از دیگر بازیگران سینما هم خواست سکوت خود را شکسته و در ارتباط با این موضوع افشاگری کنند.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۱۳

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، شرکت فیلمسازی لاینزگیت تولید همشهری رز را به عهده دارد. این مجموعه در مکانهای واقعی فیلمبرداری خواهد شد. تهیهکنندگان مجموعه از بازیگران و هنرمندان سینما درخواست کردهاند در این کار تلویزیونی در نقشهای واقعی خود ظاهر شوند، اما آنها هنوز پاسخی به این دعوت ندادهاند. اگر آنها حاضر به همکاری با پروژه نشوند، بازیگران دیگری ایفای نقشهای آنان را به عهده خواهند گرفت. در حالی که کار نگارش فیلمنامه اصیل و غیراقتباسی همشهری رز توسط جاناتان لین شروع شده، اما هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است. نزدیکان به لاینزگیت میگویند کارگردانی مجموعه به دست یکی از فیلمسازان سرشناس سینما سپرده خواهد شد. این مینیسریال در پنج اپیزود 50 دقیقهای تولید میشود. از آنجا که داستان مجموعه داخل هالیوود و بین چهرههای سرشناس سینما اتفاق میافتد، پیشبینی موفقیت بسیار زیادی برای آن میشود. کار تولید همشهری رز اوایل تابستان پیش رو آغاز میشود و مک گاورن یکی از تهیهکنندگانش هم هست.

این بازیگر میگوید: «به صورت طبیعی، با این مجموعه تماشاگران به درون دنیا و ذهنیت من دعوت میشوند. بسیار هیجانزده هستم و امیدوارم حاصل کار، چیز خوبی از آب درآید. این مجموعه پیام شجاعت، هنر و تلاش برای زنده ماندن میدهد. در همشهری رز همراه با تماشاگران، از سد مشکلات و موانع رد میشویم و یاد میگیریم که انسانهای بهتری برای جامعهمان باشیم.»

منتقدان تلویزیونی از تولید همشهری رز استقبال کرده و آن را کاری در ادامه فیلم «واینستن» میدانند که چند هفته قبل خبر تولید آن اعلام شد. شبکه بیبیسی، رسوایی جنسی اخیر هاروی واینستن ـ که هالیوود و کل صنعت سینمای جهان را به لرزه درآورد ـ را به مستندی افشاگرانه تبدیل میکند. این اولین اثر هنری و تصویری است که درباره این افتضاح سینمایی و تهیهکننده منفور ساخته میشود. مدیران بیبیسی گفتهاند فیلم مستند آنها، یک کار بلند خواهد بود و با طول زمانی یک ساعت و نیمه ساخته خواهد شد. خط اصلی داستان این مستند، به سقوط هنری هاروی واینستن اختصاص دارد و بخشهای دیگر کاری او را دربرنمیگیرد. به این ترتیب، کل داستان مستند به چند ماه اخیر برمیگردد و شروع آن، با اتهام زنی تعدادی از بازیگران سینما به واینستن خواهد بود.

مهبد آستانی

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها