شواهد و اخبار از باشگاه چلسی حکایت از این دارد که آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی این تیم آخرین روزهایش در استنفوردبریج را می‌گذراند. اگرچه کونته هنوز یک فصل دیگر با چلسی قرارداد دارد و سال گذشته هم توانست این تیم را به قهرمانی در لیگ برتر برساند، اما نتایج او در فصل جاری موجب شده تا مسئولان باشگاه از همین حالا به فکر گزینه‌هایی برای نشستن روی این نیمکت بیفتند. در حالی که نام‌های متعددی طی هفته‌های اخیر مطرح شده، اما به نظر می‌رسد گزینه نهایی یکی از این چهار مربی سرشناس است؛ مکس الگری سرمربی یووه، لوئیز انریکه سرمربی سابق بارسا، مائوریسیو ساری سرمربی کنونی ناپولی و دیه‌گو سیمئونه سرمربی حال حاضر اتلتیکو مادرید.
کد خبر: ۱۱۱۲۳۴۲

آلگری 50 ساله در حالی نامش به عنوان یکی از گزینههای اصلی جانشینی کونته مطرح شده که او تا سال 2020 با بانوی پیر قرارداد دارد. آلگری پیش از این نیز جانشین همین کونته در یووه شد و در آن زمان این زمزمه شنیده میشد که نمیتواند موفقیتهای کونته را در این تیم ادامه دهد. اما ادامه قهرمانیهای یووه با آلگری در سری A و رساندن این تیم به فینال لیگ قهرمانان اروپا در دو سال، بخوبی نشان میدهد که سران چلسی روی گزینه مناسبی سرمایهگذاری کردهاند. از سوی دیگر حضور در تیمهایی همچون میلان و یووه موجب شده تا آلگری بخوبی تجربه حضور در باشگاههای بزرگ را داشته باشد. همچنین سبک بازی تیمهای آلگری و میل فراوانی بازیکنانش به حمله یکی از مهمترین دلایل علاقه رومن آبراهیموویچ به گزینهای همچون آلگری است.

یکی دیگر از گزینههای مهم برای نیمکت چلسی، لوئیس انریکه 47 است که از تابستان گذشته و پس از ترک نیوکمپ هنوز در تیمی شروع به کار نکرده است. این طور به نظر میرسد که انریکه پس از ترک بارسا به دنبال گزینهای است که زمینه ادامه موفقیتهایش در آنجا فراهم باشد. خود انریکه نیز در گذشته چند بار از علاقهاش برای کار در فوتبال انگلیس صحبت کرده بود. او در سه فصل حضور خود در بارسا، دوران طلایی را برای کاتالانها رقم زد و دو قهرمانی در لالیگا، سه قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای آنها به ارمغان آورد. نوع فوتبال تیمهای انریکه که تاکید فراوانی بر استفاده از بازیکنان جوان دارد و میل به تهاجم بازیکنانش بی شک یکی از دلایل گرایش مدیران چلسی به سمت این مربی اسپانیایی است.

مائوریسیو ساری 59 ساله نیز شرایط و اوضاعی مثل آلگری دارد. این مربی ایتالیایی در حالی به عنوان یکی از گزینههای چلسی مطرح شده که تا سال 2020 همچنان با ناپولی قرارداد دارد. البته در بین گزینههای مطرح شده، او کارنامه ضعیفتری دارد. موفقیت در باشگاه زادگاهش یعنی امپولی و سپس پیوستن به ناپولی در سال 2015 آغاز موفقیتهای او بوده است. ساری طی دو سال اخیر فوتبال چشمنوازی در ناپولی ارائه کرده و موجب شده رقابت شدیدی با یووه برای کسب قهرمانی در سری A داشته باشد. با این حال تنها نقطه ضعف ساری همین نداشتن قهرمانی است.

طی سالهای گذشته در مورد باشگاه بعدی دیهگو سیمئونه حرف و حدیثهای فراوانی شنیده شده است، با این حال او همچنان در اتلتیکو حضور دارد و قراردادش را هم تا سال 2020 با این باشگاه مادریدی تمدید کرده است. او طی سالهای اخیر تغییر شگرفی در سبک بازی تیمش ایجاد کرده و رسیدن به دو فینال لیگ قهرمانان و یک بار قهرمانی در لالیگا، ثمره همین تغییر رویه در این تیم بوده است. نوع حرکات و سبک بازی تیمش از جهات بسیاری به تیمهای کونته شباهت دارد و بر همین اساس بسیاری او را بهترین گزینه برای آبیهای لندنی میدانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها