مرد جنایتکار به خاطر بدهی یک‌میلیون تومانی، مرد طلبکار را با شلیک گلوله به قتل رساند. عامل جنایت پس از دو ماه سکوت خود را شکست و راز جنایت را فاش کرد.
کد خبر: ۱۱۱۱۶۵۶

به گزارش جامجم، ساعت 23 و 30 دقیقه 29 مهر امسال ماموران کلانتری 130 نازیآباد هنگام گشتزنی در خیابان آموزگار به یک دستگاه خودرو 206 نوک مدادی که راننده آن، پشت فرمان در حالت استراحت به نظر میرسید نزدیک شده و با بررسی موضوع متوجه شدند راننده بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان با حضور در صحنه جنایت و بررسی اسناد و مدارک مقتول موفق به شناسایی هویت او به نام جواد 36 ساله شدند که در بازار پارچهفروشان دارای مغازه بوده و محل کشف جسد وی نیز در ابتدای کوچه منتهی به خانه برادرش قرار داشت.

با شناسایی هویت مقتول، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازهای شد. کارآگاهان با تحقیقات خود به یکی از دوستان مقتول به نام مرتضی 32 ساله مشکوک شدند که شب حادثه قرار بود مقتول برای گرفتن طلبش به او مراجعه کند.

با شناسایی خانه مرتضی در منطقه نازیآباد، کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت مرتضی متوجه شدند خانهاش در فاصله نزدیکی از محل کشف خودرو 206 مقتول قرار دارد.

مرتضی پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بدهکاری به مقتول و حتی ملاقات با وی در شب جنایت شد اما در ادامه تحقیقات و با ارائه مدارک از سوی کارآگاهان اعتراف کرد در شب جنایت با مقتول ملاقات داشته اما منکر اطلاع از جنایت شد.

با شواهد و دلایل بهدست آمده و همچنین وجود برخی تناقضات در اظهارات مرتضی ، هماهنگیهای لازم با بازپرس پرونده انجام و سرانجام مرتضی دهم آبان دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد، اما همچنان منکر جنایت و اطلاع از آن بود.

پس از دو ماه سکوت، سرانجام دوشنبه مرتضی لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد. مرد جوان در اعترافاتش گفت: چندی پیش بهخاطر ورشکستگی، حدود یک میلیون تومان از مقتول قرض گرفتم تا بتوانم خودرویم را تعمیرات اساسی کرده و با آن مسافرکشی کنم . بعد از تعمیر خوردو تصادف شدیدی کردم به طوری که دیگر نمیتوانستم مسافرکشی کنم. در چنین شرایطی جواد طلبش را میخواست و شرایط را به گونهای کرد که اعضای خانواده ام هم درگیر این ماجرا شدند. شب جنایت در حالی که جواد برای گرفتن پول مقابل خانهام آمده بود، با اسلحهای که از چند سال پیش خریده بودم سراغش رفتم . سوار ماشین او شدم. درخواست مهلت کردم اما او شرایط بسیار سختی را برای تسویه مالی پیش پایم گذاشت. تصمیم گرفتم او را بکشم . خواستم حرکت کند که پس از دور شدن از خانه، اسلحهام را از زیر لباس بیرون آوردم و به سمت جواد شلیک کردم. بسرعت از خودرو خارج شده، اسلحه را داخل سطل زباله انداختم و به خانه بازگشتم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت از سوی بازپرس پرونده صادر و مرتضی برای تحقیقات تکمیلی و بررسی صحت اظهاراتش در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

فکر میکردم آزاد شوم

پشیمانی در چهرهاش موج میزد و مدام با خود میگفت: با اشتباهی که مرتکب شدم، خود و خانوادهام را به دردسر بزرگی انداختم. مرتضی به جامجم از شب حادثه گفت.

از نحوه آشناییات با مقتول بگو؟

مقتول را از سالها پیش میشناختم. او هم محلی سابقم بود و سالها با هم رفاقت داشتیم. او به اکثر افراد پول قرض میداد. من هم که ورشکسته بودم، به هر دری زدم پول جور نشد تا این که از مقتول یک میلیون تومان پول گرفتم. بعد از آن دیگر نتوانستم بدهیام را بپردازم.

چرا نقشه قتل او را طراحی کردی؟

او مرا تهدید میکرد و پولش را میخواست. دیگر از تهدیدهایش و بدهکاریام خسته شده بودم. چندی قبل کلتی را 150 هزار تومان خریده بودم. چند بار قصد داشتم او را با اسلحه بکشم تا از این شرایط خلاص شوم که نشد.

از شب جنایت بگو؟

آن شب سلاح را برداشتم و زمانی که او به مقابل خانهمان آمد تا درباره تسویهحساب حرف بزنم، سوار خودرویش شدم. بعد از طی مسافتی در خیابان او مشغول پیامک دادن به فردی شد. همه مشکلات مقابل چشمانم آمد و تصمیم نهایی را گرفتم تا خانوادهام را دچار مشکلی نکند. یک تیر به سرش شلیک کردم.

فکر میکردی بازداشت شوی؟

بله. میدانستم دیر یا زود بازداشت میشوم. حتی زمانی که پلیس مرا دستگیر کرد به خانوادهام حرفی نزدم و وانمود کردم به خاطر بدهیهای مالیام دستگیر شدهام. گمان میکردم اگر حرفی نزنم و اعتراف نکنم، پلیس مرا آزاد میکند، اما این گونه نشد و عذاب وجدان باعث شد سرانجام سکوت خود را بشکنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها