ماموریت ملی‌پوشان هندبال مشخص است

سهمیه جهانی با قهرمانی در آسیا

تیم ملی هندبال بعد از 11 روز اقامت در اسلوونی، اردوی آمادگی خود را در این کشور ترک کرد و روانه قطر شد. هندبالیست‌های ایران که امسال به نسبت دوره‌های قبلی شرایط بهتری دارند در اوج فعالیت‌های ورزشی خود قرار گرفته‌اند. شاید هیچ وقت تیم ملی به اندازه این روزها بازیکن لژیونر نداشت و همین نکته اعتماد‌به نفس هندبال ایران را در رویارویی با رقبا بیشتر کرده است.
کد خبر: ۱۱۱۰۴۵۵

در حال حاضر تیمهای آسیایی با دگردیسی روبهرو شدهاند که کادر فنی تیم ملی معتقد است برنامههای رقبا را زیر نظر دارند. مدعیان این دوره تلاش میکنند سهمیه جهانی را نیز بهدست بیاورند و ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی به دنبال سهمیه جهانی با قهرمانی در هندبال آسیاست.

شهداد مرتجی مربی تیم ملی هندبال در مورد بازی تدارکاتی ملیپوشان در این اردو با تیم ملی اسلوونی میگوید: تیم ملی اسلوونی تیم قدرتمند و دارای جایگاه سوم جهان است، اما بازیکنان ما هم خیلی خوب جنگیدند. اگر ما در ضربات آخر مقداری دقت میکردیم، اختلاف گلها کمتر میشد، اما از این بابت خوشحال هستیم که بچهها بدون آسیب اردو را ترک کردند و برای تورنمنت چهارجانبه قطر آمادهاند. در تورنمنت چهار جانبه قطر با سه تیم قطر، عمان و الجزایر بازی میکنیم.

مربی تیم ملی هندبال در مورد ارزیابیاش از حریفان در رقابتهای قهرمانی آسیا میگوید: همه تیمهای حاضر در این مسابقات همچون بحرین، کره و ژاپن واقعا خوب کار کردند و ما هم تیم خوبی داریم و ماموریتمان مشخص است. امیدوارم بتوانیم رقبای خود را شکست دهیم و به هدف اصلی که کسب سهمیه جهانی است برسیم. در این دوره مدعیان اصلی قهرمانی آسیا مشخص هستند و باید آنالیز خوبی از بازیهای آنها داشته باشیم.

علیرضا حبیبی، دیگر مربی ایرانی در کنار بروت ماچک اسلوونیایی سرمربی تیم ملی هم در خصوص پایان اردوی هندبالیستها در اسلوونی میگوید: این اولین اردویی بود که در آن همه نفرات تیم ملی به جز سه نفر یعنی سلامان بربط، افشین صادقی و سجاد ندری که در قطر به ما اضافه میشوند، حضور داشتند.

حبیبی درخصوص بخت صعود ایران به جمع چهار تیم پایانی قهرمانی آسیا میگوید: مسابقات قهرمانی آسیا با مدعیانی از شرق و غرب قاره، میدان بزرگی است و رقابت سخت است. مسیر صعود به جمع چهار تیم پایانی راحت نیست. همه تیمها با انگیزه حاضر میشوند و برخی از تیمها هم از دو سال پیش تدارکات خود را برای حضور پرقدرت در بازیها آغاز کردهاند.

تغییر در برنامه ایران

تیم ملی هندبال عراق که در هجدهمین دوره از رقابتهای هندبال قهرمانی آسیا در گروه یک با تیمهای ایران و ژاپن همگروه بود، انصراف خود را از این رقابتها اعلام کرد. با توجه به انصراف این تیم، کنفدراسیون هندبال آسیا با ایجاد تغییر در گروهبندی، تیم هندبال ازبکستان را از گروه دوم این مسابقات به گروه اول منتقل کرد. با این تغییر تیم ملی هندبال در مرحله مقدماتی در گروه یک با تیمهای ازبکستان و ژاپن همگروه است و جمعه 29 دی برابر ازبکستان قرار میگیرد و 30 دی به مصاف تیم ژاپن خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها