طی یک دهه گذشته هر وقت صحبت از جوایز فردی در فوتبال شد، تنها دو گزینه به ذهن طرفداران این ورزش آمد؛ یا لیونل مسی آرژانتینی یا کریس رونالدوی پرتغالی. در سال 2017 نیز سهم رونالدو از این جوایز بیشتر بود تا این سنت همچنان تداوم داشته باشد. با این حال بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در سال 2018 میلادی به احتمال زیاد ممکن است بازیکن دیگری به این داستان وارد شده و دو قطبی مسی ـ رونالدو را بشکند. نگاهی به لیگ‌های اروپایی نشان می‌دهد تعدادی از بازیکنان جوان از همین حالا می‌توانند برای قرار گرفتن در این لیست یک گزینه مهم باشند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۱۴

پیدا کردن اولین گزینه برای این لیست به هیچ وجه کار سختی نیست. بسیاری اذعان دارند نیمار برزیلی در صورت ادامه درخشش در پاری‌سن ژرمن و همچنین مسابقات جام جهانی روسیه، می‌تواند خیلی زود به این جوایز برسد. پس از انتقال پر سر و صدای او از بارسا به پاری‌سن ژرمن، این ادعا مطرح می‌شود که نیمار حالا می‌تواند از زیر سایه مسی خارج شده و برنده توپ طلا شود. تا اینجای فصل از لیگ یک فرانسه، عملکرد او در PSG فوق‌العاده بوده به طوری که تیمش با بازی‌های درخشان او توانسته با 9 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم، به تنهایی در صدر لوشامپیونه قرار بگیرد. تیم ملی برزیل نیز به واسطه بازی‌های درخشان او، اولین تیم دنیا بود که از مرحله گروهی توانست جواز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست آورد. لیگ قهرمانان اروپا، لیگ فرانسه و مسابقات جام جهانی، همگی بسترهایی است که می‌تواند سکوی پرتاب نیمار باشد.

یکی از بزرگ‌ترین رقیبان نیمار برای کسب این جایزه، هم‌تیمی فرانسوی‌اش در پاری‌سن ژرمن است. کیلیان امباپه که فصل گذشته نقش بسزایی در قهرمانی موناکو در لوشامپیونه داشت، امسال به PSG آمد تا موفقیت خود و تیم پاریسی را تضمین کند. او در کنار نیمار و کاوانی مثلث آتشین خط حمله این تیم را تشکیل داده است. دیدیه دشان نیز در تیم ملی فرانسه حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده و بخوبی می‌داند روسیه می‌تواند زمینه درخشش بیشتر او را فراهم کند. امباپه اگر در سال 2018 بتواند توپ طلا را از آن خود کند، با 19 سال جوان ترین فوتبالیستی می‌شود که به این موفقیت رسیده است.

برای یافتن رقیب بعدی باید تا لیگ جزیره انگلیس رفت. اگرچه طی چند ماه اخیر بیشتر اخبار و موضوعات لیگ برتر مربوط به من سیتی و موفقیت‌هایش بود، اما نام یک مهاجم انگلیسی بیش از همه در این میان می‌درخشید. هری کین، مهاجم 24 ساله تاتنهام برای سومین فصل متوالی توانسته بیش از 20 گل به ثمر برساند. کین در رقابت امسال بازیکنان در کسب توپ طلا نیز با زدن 42 گل ملی و باشگاهی در رده دهم قرار گرفت. البته با توجه به این که احتمال موفقیت تاتنهام و تیم ملی انگلیس در مسابقات آتی پایین است، این بازیکن راه سختی برای رسیدن به این جایزه دارد.

یکی دیگر از گزینه‌ها می‌تواند پائولو دیبالا آرژانتینی باشد. دیبالا 24 ساله که برخی او را مسی جدید آرژانتین می‌نامند در صورت ادامه موفقیت یووه در سری A و همچنین لیگ قهرمانان می‌تواند شانس خود برای رسیدن به این جایزه مهم را بیشتر کند. پل پوگبا فرانسوی که در تابستان 2016 با رقمی بالا به منچستر آمد، این ذهنیت را بین طرفداران و کارشناسان فوتبال ایجاد کرد که او می‌تواند رکورد مسی و رونالدو در کسب این جایزه را بشکند. اما مصدومیت‌های متعدد مانع تحقق این امر شد. حالا و پس از بازگشت به میادین، نقش او در پیروزی‌های منچستر چشمگیر بوده است. بودن در ترکیب ثابت من یونایتد و تیم ملی فرانسه در مسابقات جام جهانی روسیه می‌تواند کمک زیادی به پوگبا در این زمینه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها