ماجرای واترگیت به صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آید. این مجموعه با نام مختصر «واترگیت» جلوی دوربین می‌رود و جورج کلونی، تهیه‌کننده اصلی آن است.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۳۶

همان طور که از نام مجموعه برمی‌آید، خط اصلی آن اختصاص به رسوایی واترگیت در اوایل دهه 70 میلادی دارد. این ماجرای پرسروصدا، در ارتباط با رقابت دو حزب جمهوریخواه و دموکرات است و موضوع شنود غیرقانونی مکالمات اعضای حزب دموکرات توسط حزب جمهوریخواه را به تصویر می‌کشد.

این ماجرا توسط دو خبرنگار سمج روزنامه واشنگتن پست کشف و افشا شد. این دو، اخبار مربوط به این ماجرای جنجالی را از فرد ناشناسی می‌گرفتند که تا همین چند سال قبل، هویت او مخفی بود. هویت این فرد، تنها پس از مرگ او فاش شد. فاش شدن ماجرای واترگیت باعث بی‌آبرویی حزب جمهوریخواه در سطح عمومی و استعفای ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت شد.

حالا چهار دهه پس از آن ماجرای جنجالی و رسوایی برانگیز، جورج کلونی قصد دارد این داستان را دوباره تعریف کند. درام سیاسی و پرتنش تلویزیونی کلونی در هشت اپیزود 45 دقیقه‌ای تولید خواهد شد. سازندگان مجموعه از آن به عنوان مینی سریز اسم می‌برند. شبکه نتفلیکس هم در تولید واترگیت همکاری دارد و پخش آن را به عهده خواهد داشت. در حال حاضر، مجموعه در مرحله نگارش فیلمنامه قرار دارد.

مت چارمن، فیلمنامه‌نویس سرشناس سینما، برای نوشتن فیلمنامه تمامی اپیزودهای مجموعه دعوت به همکاری شده است. هنوز معلوم نیست او فیلمنامه اپیزود اول را که یک اپیزود آزمایشی خواهد بود، چه زمانی به تهیه‌کنندگان مجموعه تحویل خواهد داد. او قبل از این برای فیلمنامه درام سیاسی «پل جاسوس‌ها»ی تام هنکس و استیون اسپیلبرگ نامزد دریافت جایزه اسکار شده است.

شاه‌گل نتفلیکس

منتقدان عقیده دارند واترگیت یکی از شاه‌گل‌های شبکه نتفلیکس در سال 2018 خواهد بود. همین منتقدان هنری می‌گویند باید منتظر ماند و دید امر کارگردانی آن به دست چه کسی سپرده خواهد شد. با توجه به نام‌هایی مثل کلونی، چارمن و نتفلیکس، یقینا یکی از فیلمسازان قدر و قوی دنیای سینما برای کارگردانی واترگیت دعوت به همکاری خواهد شد.

تهیه‌کنندگان مجموعه اعلام کرده‌اند کار مذاکره با چند فیلمساز پرقدرت سینما را آغاز کرده‌اند و بزودی نام سازنده واترگیت هم اعلام خواهد شد. شرکت فیلمسازی کلونی به نام اسموکهاوس پیکچرز، هزینه‌ای 9 میلیون دلاری برای تولید مجموعه صرف می‌کند. نکته جالب این است که بعد از پخش خبر تولید واترگیت و همکاری نتفلیکس با آن، این شبکه تلویزیونی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده و آن را تائید نکرده است، اما از آنجا که کلونی خبر همکاری مشترک شرکت فیلمسازی خود و شبکه نتفلیکس را در این مجموعه داده، بعید به نظر می‌رسد نتفلیکس با آن همکاری نداشته باشد.

داستان نامعلوم

رسانه‌های گروهی به دنبال کسب اخبار و اطلاعات درباره خط اصلی داستان واترگیت هستند. سازندگان مجموعه به صورت غیررسمی گفته اند داستان آن روی تعدادی از چهره‌های کلیدی این رسوایی فوکوس می‌کند، اما این گفته‌ها معلوم نمی‌کند داستان واترگیت به چه زبانی و توسط چه کاراکترهایی حوادث آن روزها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. برای مثال، فیلم سینمایی «تمام مردان رئیس‌جمهور» ماجراجویی‌های دو خبرنگار سمجی را دنبال می‌کند که پرده از رسوایی واترگیت برداشتند. این فیلم با بازی رابرت ردفورد و داستین هافمن، نمایش موفقیت‌آمیزی در سراسر جهان داشت، اما معلوم نیست داستان واترگیت تلویزیونی، چه نوع کاراکترهایی را در محور خود دارد و داستان خود را از چه نگاهی تعریف می‌کند. براساس شواهد تاریخی، ماجرای واترگیت در ماه ژوئن سال 1972 آغاز شد و درباره پنج‌مردی بود که به صورت غیرقانونی وارد دفتر حزب دموکرات در مجموعه ساختمانی واترگیت در شهر واشنگتن شدند.

آنها با دستور دولتی، باید دستگاه شنود در دفتر حزب دموکرات گذاشته و مکالمات آنها را ضبط می‌کردند. دو سال پس از این تحقیقات بود که نیکسون مجبور به استعفا شد.

به نوشته ورایتی، کار انتخاب بازیگران مجموعه شروع شده است. تا این جای کار مشخص نیست جورج کلونی به عنوان بازیگر هم با واترگیت همکاری می‌کند یا نه. نزدیکان بازیگر هم در این رابطه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. کلونی حدود دو دهه قبل با بازی در درام پزشکی «اتاق مراقبت‌های ویژه»، به یکی از چهره‌های مشهور تلویزیونی تبدیل شد. موفقیت بالای این مجموعه، باعث توجه دنیای سینما به او شد.

کلونی جزو معدود بازیگران موفق تلویزیونی است که توانست به سینما راه پیدا کند و در آنجا هم به صورت یک چهره موفق و مطرح درآید. این بازیگر پس از ورود به سینما و بازی در محصولات موفق آن، دیگر در هیچ مجموعه تلویزیونی به عنوان بازیگر اصلی ظاهر نشد. کلونی در دو دهه اخیر، فقط گهگاهی مهمان برنامه‌ها و نمایش‌های قاب کوچک بوده است. او زمانی برای شروع کار فیلمبرداری واترگیت اعلام نکرده است.

به احتمال زیاد، کلید فیلمبرداری اولین قسمت مجموعه اوایل فصل تابستان سال جدید میلادی زده می‌شود.

یک درام پرتنش و تحسین‌ شده

در حالی که بازی جورج کلونی در یکی از نقش‌های مجموعه واترگیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، صحبت از کارگردانی او در این درام سیاسی شنیده می‌شود. سازندگان واترگیت نگفته‌اند امر کارگردانی آن را به دست یک فیلمساز می‌سپارند یا گروهی از فیلمسازان کار کارگردانی هشت اپیزود آن را انجام می‌دهند. از آنجا که واترگیت فقط در هشت قسمت تولید می‌شود، روال کار باید این باشد که یک فیلمساز واحد وظیفه کارگردانی تمام آنها را به عهده بگیرد، اما ظاهرا این بار قرار نیست چنین اتفاقی بیفتند و نتفلیکس و اسموکهاوس پیکچرز قصد دارند کارگردانی هر اپیزود مجموعه را به دست یک فیلمساز بسپارند. همین مساله باعث شده تا احتمال همکاری جورج‌کلونی به عنوان فیلمساز با این مجموعه مطرح شود. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که او حداقل یکی از اپیزودهای واترگیت را کارگردانی خواهد کرد. این اپیزود هم، قسمت اول آن خواهد بود که اهمیت بسیار زیادی برای تولیدکنندگانش دارد. رسانه‌های گروهی نتوانسته‌اند عوامل اصلی مجموعه را پیدا و این اخبار را پیگیری کنند. از آنجا که کار تولید واترگیت هم تا زودتر از اواخر بهار سال 2018 آغاز نخواهد شد، سازندگانش میل چندانی برای اطلاع‌رسانی آشکار ندارند.

جورج کلونی در کنار بازی در فیلم‌های سینمایی، به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان هم فعالیت دارد. او تا به حال شش فیلم بلند سینمایی کارگردانی کرده و هنر کارگردانی او، مورد توجه و تائید منتقدان سینمایی و اعضای آکادمی اسکار قرار گرفته است. درام سیاسی «شب بخیر و موفق باشی» او که حدود یک دهه قبل ساخته شد، نامزدی جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به همراه داشت. داستان این فیلم سیاه و سفید درباره دوران مک کارتیسم و تعقیب قضایی چهره‌های دموکرات و روشنفکر هالیوود در دهه 50 میلادی بود. کلونی در این فیلم، به عنوان بازیگر نقش مکمل هم بازی کرد. فیلم‌های بعدی او در مقام فیلمساز، نتوانستند موفقیت این درام پرتنش و تحسین شده را تکرار کنند.

کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها