به بهانه پنج‌هزارمین شماره روزنامه جام‌جم، رسانه خانواده‌ها؛

جام‌ جمع

دهم اردیبهشت ماه سال 1379 روزی خجسته برای علاقه‌مندان به رسانه‌های مکتوب بود. در این روز روزنامه جام‌جم با شعار روزنامه‌ای برای همه و با رویکردی اجتماعی فرهنگی متولد شد؛ روزنامه‌ای فراگیر با محتوایی غنی و ضمائمی متنوع که امروز در ایستگاه 5000 است.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۶۳
سال‌ها دل طلب جام‌جم از ما می‌کرد

جام‌جم امروز با انتشار پنج هزارمین شماره، سال‌هاست پابه پای مخاطبان وفادار خود با موفقیت پیش آمده و همواره سعی کرده به عهدی که با مخاطبان خودبسته، استوار بماند. خانواده جام‌جم در این سال‌ها همواره با رصد سوژه‌های اجتماعی، فرهنگی و به تناسب اهمیت با پیگیری اخبار سیاسی، اقتصادی، ورزشی، دانش و سلامت، حوادث، رخدادهای استانی، بین‌الملل و رسانه تلاش وافر داشته تا با سبدی از گزارش‌های تولیدی به نیاز مخاطبان خود پاسخ دهد. برای نمونه به برخی مشکلات اجتماعی نظیر آلودگی هوا یا زلزله می‌توان اشاره کرد که در روزهای اخیر بسیاری از هموطنانمان درگیر آن بوده و از طریق جام‌جم توانسته‌اند نه‌تنها به خطرات و پیامدهای آن‌، که با راهکارهای مواجهه با آنها نیز آشنا شوند.

علاوه بر این روزنامه جام‌جم یکی از اولویت‌های اصلی خود را ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی تعریف کرده است و برای نیل به این هدف، تولید ادبیات مربوط به این نوع سبک زندگی را در قالب اخبار، گفت‌وگو، گزارش و تهیه ویژه‌نامه‌ها در دستورکار خود قرار داده است. از بازخورد مطالب تهیه و تولید شده در جام‌جم نزد مخاطبان چنین برداشت می‌شود که روزنامه جام‌جم در عرصه رقابت فشرده رسانه‌ای بخوبی توانسته به وظیفه رسانه‌ای خود عمل کند، هر چند برخی مطالب نیز با نقد مخاطبان مواجه شده است اما دست‌اندرکاران جام‌جم این نقدها را به فال نیک گرفته و سعی کرده‌اند از نظرات و دیدگاه‌های مخاطبان که از طریق سامانه پیامکی و بخش ارتباط با مخاطبان در اختیار تحریریه قرار می‌گیرد، به‌عنوان چراغ راهنما بهره برده و برتولید مطالب متناسب با ذائقه مخاطبان بیفزایند چرا که جام‌جم خود را پل ارتباطی مردم و مسئولان می‌داند. و این هم میسر نمی‌شود مگر با سختکوشی و عشق و علاقه همه دست‌اندرکاران تحریریه. تحریریه‌ای که در آوردگاه رقابت پرشتاب رسانه‌ای بویژه در پی تولد رسانه‌های نوظهور در حرکتی روبه‌ جلو مصمم است گزارش‌هایی متفاوت و با مزیت تحلیلی در اختیار مخاطبان قرار دهد. جام‌جم در 5000 شماره‌ای که منتشر شده همواره کوشیده است پویایی و طراوت را در مطالب خود دنبال کرده و آن را نهادینه سازد. تردیدی نیست که پیمودن این مسیر آسان نبوده چراکه روزنامه جام‌جم برای حفظ جایگاه خود در عرصه رقابت رسانه‌ای و جلب رضایت مخاطب با چالش‌هایی نیز مواجه بوده است، چالش‌هایی که بخشی از آن بویژه در سال‌های اخیر به چگونگی تطبیق رسانه‌های مکتوب با عصر نوین رسانه‌ای و جولان فضای مجازی باز می‌گردد.

در چنین فضایی حفظ بقای روزنامه و گذر آن از کاغذ اخبار به رسانه‌ای خبری تحلیلی همواره دغدغه دست‌اندرکاران رسانه‌های مکتوب بوده و روزنامه جام‌جم نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. با وجود چالش‌های متعددی که فراروی رسانه‌های مکتوب وجود دارد، روزنامه جام‌جم با عبور از شماره 5000 به خود می‌بالد که تاکنون توانسته جایگاه خود را حفظ و ارتقا بخشد. باشد که این روزنامه مردمی در سایه اقبال و حمایت شما خوانندگان ارجمند همواره بماند و بدرخشد و روزنامه‌ای برای همه باشد.

دکتر مراد عنادی - مدیرمسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها