jamejamnashriyat
نشریات روزنامه جام جم کد خبر: ۱۱۰۴۶۲۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۶  |  ۰۰:۰۱

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید، رسانه ملی هم‌اکنون در شتاب جهانی رسانه‌ها برای توسعه فنی، خوب حرکت می‌کند.

محمد خوانساری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهمیت نفوذ رسانه ملی در میان مخاطبان عنوان کرد: این رسالت به صداوسیما نقش کلیدی بخشیده است و از این رو می‌بینیم که صداوسیما توانسته مخاطبان را با خود همراه کند.

وی با تاکید بر همراهی رسانه فراگیر صداوسیما با فناوری‌های روز و نوین بیان کرد: صداوسیما تلاش کرده در شتاب تغییرات فناوری‌های روز قرار بگیرد و خود را با آن هماهنگ کند و پیشرفت‌هایی که تاکنون داشته، از اهتمام معاونت فنی این سازمان در عرصه‌های فناوری نوین حکایت دارد. رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: وجود چنین اجلاسی زمینه مناسبی را برای تولید در بستر IP فراهم کرده است و با اتخاذ راهکارهای نوین سیگنال‌رسانی و ورود به معماری سبز و طراحی سازه‌های فنی نشان داده که به این نوع طراحی‌ها می‌توان نگرشی نوین داشت.

خوانساری با اشاره به اهمیت نام رسانه ملی که نمایانگر مخاطب‌پذیری این رسانه و ارتباط صمیمی با مخاطب ملی است، افزود: با حضور رسانه‌های فراگیر در حوزه IPTV و شرکت‌های پیام‌رسان که اکنون در دسترس مردم قرار گرفته است، می‌توان وظیفه مهمی را بر دوش سازمان صداوسیما گذاشت.

وی ادامه داد: مسیری که رسانه ملی برای حفظ بازار رقابتی پیموده، قابل قبول است و انتظار می‌رود این رسانه همگانی برای حفظ جایگاه ملی خود بیش از اینها تلاش
کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم تعامل سازنده برای عرضه محتوای مناسب گفت: مهم‌ترین اعتبار صداوسیما به محتوای غنی و سالم آن برمی‌گردد که در سال‌های متمادی سرمایه و اندوخته او محسوب می‌شده است و اکنون این رسانه باید فعالیت خود را بر مبنای ارائه این محتوا در بستر رسانه‌های نوین ترسیم کند.

خوانساری ادامه داد: بخشی از این محتوا باید توسط بخش خصوصی در تعامل با صداوسیما عرضه شود و از طریق درگاه‌هایی که ارتباط نزدیک با مخاطب دارد به دست مخاطبان برسد. وی با تاکید بر لزوم تعامل میان رسانه ملی با بخش خصوصی و اپراتورهایی که مجوز گرفته‌اند، بیان کرد: این تعامل ضرورتی مهم و گام مهمی در عرصه فناوری‌های نوین است.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
ورود بورسی پرابهام

ورود بورسی پرابهام

با گسترش بازار سرمایه و رکوردزنی شاخص بورس در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها متقاضی حضور در بورس و عرضه عمومی سهام خود در بازار سرمایه هستند.

«برد - برد» واقعی

«برد - برد» واقعی

یکی از اصلی‌ترین وظایف دستگاه سیاست خارجی تدوین استراتژی کار با کشورهای مختلف و طراحی راهبردهای بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر