مقایسه پورشه باکستر با بی ام و z4

پورشه باکستر و ب ام و Z4 از خودروهای لوکس، جوان پسند و دوست داشتنی هستند که در سرتاسر دنیا نگاه ها را به خود خیره می کنند.
کد خبر: ۱۱۰۲۸۲۲
مقایسه پورشه باکستر با بی ام و z4

این دو رودستر جذاب آلمانی اگرچه در بازار پر تلاطم ایران با فراز و فرودهای زیادی مواجه اند اما همچنان برای بسیاری از علاقمندان به خودروهای لوکس جذابیت دارند. نتیجه آنکه تصمیم گرفتیم تا این دو غول خوشنام آلمانی با یکدیگر مقایسه کنیم.

مقایسه طراحی بدنه

در بخش نمای بدنه با وجود اینکه هر دو خودرو از زیبایی فوق العاده ای برخوردارند اما از زبان طراحی متفاوتی هم بهره گرفته اند. بی ام و زد 4 به لطف طراحی کلاسیک تر خود و داشتن کاپوتی کشیده که در سایر تولیدات این شرکت نیز به چشم می خورد، ظاهری عضلانی تر نسبت به پورشه باکستر دارد. این افزایش طول دماغه منجر به کوتاه تر شدن قسمت صندوق عقب این خودرو شده است که به همراه خطوط حجم دهنده به کار رفته بر روی کاپوت و نمای جانبی، حالتی تهاجمی و پرشتاب به آن می بخشد. همچنین جلوپنجره سنتی و دوست داشتنی بی ام و نیز در Z4 مشاهده می شود.

در مقابل پورشه باکستر از کاپوتی کوتاه تر برخوردار است و کابین آن در میانه خودرو قرار می گیرد. طراحی این خودرو اگرچه به نسبت بی ام و زد 4 کمی مدرن و امروزی تر جلوه می کند اما به عقیده برخی کارشناسان چندان عضلانی و پهن پیکر نیست. در مجموع می توان گفت که پورشه باکستر در مقایسه با بی ام و زد 4 از طراحی صیقلی و رسمی تری برخوردار است و به مذاق کسانی که به خودروهایی با طراحی کلاسیک پورشه علاقه دارند خوش می آید.

همچنین تقسیم وزن این دو رودستر نیز با یکدیگر کاملا متفاوت است. در پورشه باکستر به لطف قرارگیری پیشرانه در قسمت عقب بیشتر وزن بر روی محور عقب اعمال می شود. این در حالی است که در بی ام و زد 4 بیشتر وزن بر روی محور جلو قرار می گیرد. افزون بر این وزن بی ام و ز 4 نیز در قیاس با پورشه باکستر حدود 100 کیلوگرم بیشتر است اما به دلیل تروبوشارژ بودن پیشرانه این خودرو، مشکل شتاب گیری اولیه به خوبی رفع شده است.

نگاهی طراحی داخلی

لوکس بودن فضای داخلی پورشه باکستر همواره یکی از شاخصه های مثال زدنی این خودرو بوده است که بر کیفیت سواری آن تاثیری مثبت می گذارد. تودوزی های چرم، فرمان بی نهایت خوش دست، رنگ منحصر به فرد و طراحی هماهنگ و متناسب اجزای ریز و درشت کابین از جمله مواردی هستند که پرستیژ خاصی به باکستر بخشیده اند. در واقع با یک نگاه ساده نیز می توان دریافت که پورشه از کابین شکیل تری به نسبت بی ام و زد 4 برخوردار است.

فضای داخلی پورشه از طراحی کلاسیک تر و چرم و روکش هایی با کیفیت تر برخوردار است. همچنین تناسبی که میان اجزای مختلف اتاقک باکستر مشاهده می شود در طراحی داخلی بی ام و زد 4 به چشم نمی خورد.

مشخصات فنی و پیشرانه

پورشه باکستر پس از چند سال غیبت در بازار ایران به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای بالاتر از 2.5 لیتر، به تازگی در مدل 2017 با پیشرانه های کم حجم تر دوباره پا به ایران گذاشته است. این خودرو به موتوری 4 سیلندر توربو به حجم 2000 سی سی مجهز است که حداکثر قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر را فراهم می کند. بیشینه سرعت باکستر، 275 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 این خودرو نیز 4.9 ثانیه است.

همچنین پورشه باکستر S نیز در مدل 2017 از پیشرانه ای 4 سیلندر توربو به حجم 2497 سی سی برخوردار است که 350 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور را فراهم می کند. بیشینه سرعت این مدل نیز 285 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 4.4 ثانیه است. قیمت پورشه باکستر در بازار ایران 660 میلیون تومان است. همچنین باکستر S نیز به قیمت 790 میلیون تومان به فروش می رسد.

در حال حاضر نسخه های جدید بی ام و Z4 به کشور وارد نمی شود و آخرین مدل های موجود از این خودرو در بازار ایران مربوط به سال 2014 هستند. این مدل ها به پیشرانه ای 2 لیتری توربوشارژر مجهز اند که قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر را تولید می کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر 5.6 ثانیه ای و بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت از مشخصات آخرین نسخه های موجود از بی ام و Z4 در ایران محسوب می شود.

در مجموع می توان گفت که به لحاظ قیمت، آخرین مدل های Z4 و باکسترهای دسته دوم موجود در بازار ایران چندان تفاوتی با یکدیگر ندارند. بی ام و زد 4 مدل 2014 به نسبت باکستر از طراحی تهاجمی تر و شتاب بالاتری برخوردار است در مقابل باکستر مدل 2012 نیز از اتاقکی لوکس تر و سرعت بیشتری بهره می برد. همچنین متاسفانه هر دو خودرو چندان با بنزین تولید داخل سازگاری ندارند و برای عملکرد بهتر به مکمل نیازمند هستند. با این حال ظاهرا بی ام و زد 4 به شرایط جاده ای کشور نیز حساسیت بیشتری دارد و بیش از انتظار خشک ظاهر می شود و با پوشش آسفالت ضعیف خیابان های کشورمان جور در نمی آید. در مقابل پورشه باکستر با وزن کم و هندلینگ مناسب تناسب بیشتری با شرایط جاده های کشور دارد.

اما برای آگاهی از قیمت دقیق پورشه باکستر و همچنین قیمت بی ام و z4 در تیپ های مختلف به بخش قیمت خودرو وب سایت همراه مکانیک به عنوان مرجع قیمتگذای خودروهای دست دوم مراجعه کنید. لازم به ذکر است که قیمت انواع خودرو در همراه مکانیک کاملا دقیق و بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار خودرو تعیین می شود. نرم افزار محاسبه قیمت انواع خودرو در آدرس www.hamrah-mechanic.com/carprice/ در دسترس عموم قرار دار. همچنین با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود میزان افت خودرو را به ازای انواع آسیبهای بدنه مشخص کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها