نگاه

مریوان و ظرفیت پرچم‌داری گردشگری کشور

کردستان درایران زمین پهناور سرزمینی است متمایز و آنچه آن را متمایز می‌کند طبیعت و تنوع جغرافیایی، تاریخ کهن و آثار شاخصش، اصالت فرهنگی، مهربانی و شادابی مردمانش و موسیقی‌اش است.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۶۱

در این میان شهرستان مریوان با قدمت تاریخی و منابع فراوان و فرهنگ غنی می‌تواند در رقابت جهانی برای جذب هر چه بیشتر گردشگر به گونه‌ای فعالانه شرکت کند و از صنعت گردشگری به عنوان منبع سرشار اقتصادی ـ فرهنگی سهمی شایسته و در خور داشته باشد.

شهرستان مریوان با تنوع جغرافیایی و قابلیت‌هایی که دارد سرزمینی است با تاریخ کهن، کوهستان‌های سر به فلک کشیده و زیبایی‌های کم‌نظیر و ناشناخته؛ جایی پررمز و راز که باید برای شناخت و کشف، به آن سفر کرد.

کوه‌های زیبا، مناطق جنگلی بی‌نظیر، دریاچه آب شیرین زریبار با آن افسانه‌های شیرین و قصه‌های کهنش که نه‌تنها رودی به آن نمی‌ریزد بلکه سرچشمه رودی هم هست، لحظات و خاطرات به یاد ماندنی را برای هر مسافر و گردشگری رقم می‌زند.

مهم‌ترین غار دست کن که می‌توان آن را اولین آپارتمان تاریخ خواند، معماری کم‌نظیر پلکانی روستاهای اورامانات و خوشکه چین هورامان بخشی از جذابیت‌های فرهنگ اصیل جاری در زندگی مردم مریوان است.

وجود پایانه‌های مرزی در مرز عراق (بخش کردنشین) بازارهای اجناس خارجی در شهرهای بانه و مریوان، صنایع دستی متنوع و رویداد‌های فرهنگی ملی و مذهبی (مانند نوروز و مراسم پیرشالیار و مراسم تکایا) عواملی است که هر گردشگری را به سوی خود فرا می‌خواند.

با وجود این کردستان و مریوان را باید بهشت تجارت و تفریح دید و یقین یافت سفر به کردستان و مریوان سفری است متفاوت با تجربه‌های جدید و متفاوت؛ تجربه‌های تکرارنشدنی و به یاد ماندنی. این چنین است که کارشناسان معتقدند اگر تبلیغات کافی درباره ظرفیت‌های گردشگری استان کردستان و شهر مریوان انجام شود و افکار عمومی بیش از پیش با این ظرفیت‌ها آشنا شوند، روند ورود گردشگر به آن چنان شتابی خواهد گرفت که این شهر را به عنوان پرچمدار گردشگری کشور معرفی خواهد کرد و صدالبته با توجه به ظرفیت‌های گردشگری مریوان این آرمان دور از دسترس نخواهد بود.

بهرام غلامی

جام‌جم کردستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها