تلاش پلیس آمریکا برای دستگیری هکر ایرانی

جوان ایرانی به جرم هک کردن بازی تاج و تخت ظهر سه‌شنبه توسط پلیس جرایم اجتماعی آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت. پلیس فدرال جرایم سایبری آمریکا ظهر سه‌شنبه در جلسه نیروهای امنیتی، جوان ایرانی را به جرم هک کردن بازی معروف «تاج‌وتخت» که برگرفته از سریال پربیننده با همین نام است و همچنین دزدیدن اطلاعات محرمانه از رایانه مرکزی پلیس مبارزه با جرایم سایبری محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۲۰

این جوان ایرانی که در داخل کشور ایران دست به چنین عملی زده به گفته پلیس امنیتی آمریکا به هیچ کشوری نمی‌تواند سفر کند و به محض ورود به اولین فرودگاه توسط پلیس اف.بی.آی دستگیر می‌شود. این اولین باری نیست که این هکر اطلاعات مهم و محرمانه آمریکا را هک کرده است.

تابستان امسال، مسئولان شبکه «اچ‌بی‌او» (HBO) مدعی شدند هکرها توانسته‌اند در جریان یک حمله سایبری بیش از 1/5 ترابایت از اطلاعات این شبکه از جمله قسمت‌های منتشر نشده سریال بازی تاج و تخت را سرقت کنند. این هکر که با نام مستعار «استوک وحشت» فعالیت می‌کرد، از شرکت «اچ‌بی‌او» تقاضای شش میلیون دلار باج در قالب بیت کوین (پول مجازی که اجازه مبادلات را به صورت ناشناس به افراد می‌دهد) کرده بود تا از انتشار اطلاعات آنان خودداری کند. اما از آنجا که مسئولان شرکت با پرداخت این مبلغ موافقت نکردند، وی اطلاعات سرقتی را در اینترنت منتشر کرد.

دادستان آمریکا هفت اتهام را علیه این هکر ایرانی از جمله سرقت، ارتکاب جرایم سایبری و تلاش برای اخاذی عنوان کرده است. / ان. بی.سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها