منتقدان تلویزیونی می‌گویند با توجه به شهرت داستان «وقایع‌نگاری قاتل شاه» و نام تهیه کنندگان معتبر آن، مشخص بود که یک شبکه صاحب‌نام پخش آن را به عهده خواهد گرفت. در حالی که هنوز کلید فیلمبرداری این درام پرتنش تاریخی زده نشده، شبکه کابلی آمریکایی شوتایم امتیاز پخش آن در آمریکا و اروپا را خریداری کرد. به گفته مدیران این شبکه پربیننده، وقایع‌نگاری قاتل شاه آن قدر پرسروصدا و جذاب است که حتی قبل از ساخته شدن هم برای پخش خریداری شود! این مجموعه بر اساس داستان مجموعه نوول پرخواننده‌ای به همین نام تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۷۰

پاتریک روتفوس خالق این نوول، اولین جلد آن را در سال 2007 منتشر کرد. لین مانوئل میراندا خالق مجموعه موفق «همیلتون» و جان راجرز برنامه‌ساز سرشناس رسانه تلویزیون، امتیاز برگردان تصویری این نوول را برای قاب کوچک خریداری کردند. این در حالی است که تا پیش از این شنیده می‌شد نوول فانتزی و ماجراجویانه مشهور روتفوس، قرار است به صورت یک مجموعه فیلم سینمایی گران‌قیمت تولید شود. اما راجرز و میراندا بر این باورند که رسانه تلویزیون و یک مجموعه دنباله دار چند قسمتی، بهتر می‌تواند حق مطلب را در مورد داستان روتفوس ادا کند.

به نوشته نشریه ورایتی، نوول روتفوس شامل سه جلد می‌شود، که سومین جلد آن هنوز روی پیشخوان کتاب فروشی‌ها قرار نگرفته است. این در شرایطی است که روتفوس این روزها در حال نگارش بخش دوم این مجموعه است. این بخش هم یک تریلوژی خواهد بود. براین اساس، منتقدان تلویزیونی می‌گویند مجموعه وقایع‌نگاری قاتل شاه یک کار بلند‌مدت تلویزیونی خواهد بود، که پخش آن چند سال طول خواهد کشید. داستان سه گانه اول نوول، در سه دنیای حال، گذشته و آینده تعریف می‌شود. سه گانه دوم هم همین لحن روایتی را دنبال می‌کند. سازندگان مجموعه هم قصد دارند داستان خود را دقیقا به همان شکلی که در نوول‌ها آمده تعریف و روایت کنند. داستان مجموعه در زمان حال شروع شده و به معرفی کاراکتر محوری خود کووته می‌پردازد. او که یک مورخ کنجکاو است، در حال تعریف ماجراهای زندگی خود برای یک کاتب است. در بخش گذشته، دوربین مجموعه سراغ داستان‌هایی می‌رود که کووته در آنها حضور داشته و برای کاتب تعریف می‌کند. در بخش آینده، همین داستان‌ها و روایت‌ها از نگاه دیگران به تصویر کشیده می‌شود. روایت سوم در بعضی جاها، با آن چه کووته تعریف می‌کند تفاوت‌هایی دارد.

سازندگان مجموعه اذعان کرده‌اند در تدارک ساخت کاری هیجان‌انگیز و غیرمتعارف هستند. منتقدان هم براساس شنیده‌های خود، چنین اظهارنظر می‌کنند که وقایع‌نگاری قاتل شاه قرار است جوابیه شوتایم به سازندگان درام تاریخی معروف «بازی تاج و تخت» باشد. همه این حرف‌ها و صحبت‌ها در شرایطی است که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری وقایع‌نگاری قاتل شاه تعیین نشده است. بازیگران اصلی و کارگردان (یا کارگردان‌ها) مجموعه نیز انتخاب نشده و سازندگان در حال بررسی این موضوع هستند. اما گفته می‌شود یکی از بازیگران سرشناس دنیای سینما، نقش کاراکتر کووته را به عهده خواهد گرفت. نام کریس پاین و کریس همسورث در این رابطه بیشتر از بقیه به گوش می‌رسد.

مهبد آستانی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها