وقتی سوت پایان بازی سوئد و ایتالیا زده شد، پیدا کردن مقصر فاجعه عدم صعود آتزوری به روسیه چندان کار سختی نبود: جامپیرو ونتورا؛ اسمی که نه‌تنها ایتالیایی‌ها، بلکه بسیاری از فوتبال دوستان در سراسر دنیا تا سال‌ها آن را فراموش نمی‌کنند. اگر تا دیروز در کارنامه این مربی 69 ساله هدایت تیم‌های باری و تورینو دیده می‌شد، حالا یک خط دیگر هم در توصیف او دیده می‌شود: عدم صعود ایتالیای تحت هدایت او به جام جهانی بعد از 60 سال.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۰۱

صحبت‌های او بعد از پایان این بازی هم بیشتر نقش نمکی را داشت که روی زخم هواداران ایتالیایی ریخته می‌شد. ونتورا در مورد پایان‌یافتن فوتبال بازیکنان بزرگی همچون بوفون و دروسی گفت: این‌که بوفون، بارتزالی و دروسی بازنشسته می‌شوند، چیزی بود که ما از قبل هم می‌دانستیم. جام جهانی نه‌فقط برای آنها بلکه برای همه ازجمله خود من تمام شد.

در همین حال شبکه اسکای‌اسپورت ایتالیا، در خبری اعلام کرد ونتورا پس از شکست مقابل سوئد، مخفیانه هتل محل اقامت خود را ترک کرده است. او حتی روز گذشته هم به فدراسیون فوتبال ایتالیا فراخوانده شد، اما در جلسه‌ای که به‌زعم همه حکم اخراجش را داشت، شرکت نکرد. درحالی که ونتورا در کنفرانس خبری بعد از بازی سوئد از عدم استعفای خود سخن به میان آورد، اما رسانه‌های ایتالیایی نامزدهای جانشینی او را هم معرفی کرده‌اند. طبق اعلام روزنامه گازتای ایتالیا چهار گزینه مدنظر فدراسیون فوتبال این کشور هستند تا جایگزین ونتورا شوند. کارلو آنچلوتی، آنتونیو کونته، آلگری و روبرتو مانچینی، نفراتی هستند که شاید بزودی روی نیمکت تیم ملی ایتالیا بنشینند. البته طبق آخرین رای‌گیری، آنچلوتی بیش از سایرین این شانس را دارد که هدایت لاجوردی‌پوشان را برعهده بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها