مراسم باشکوه روز ملی مبارزه با استکبار ، روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد

ایرانیان رکورددار ذلیل‌سازی آمریکا

38 سال از تسخیر لانه جاسوسی می‌گذرد، اما مردم کشورمان هر سال پرشورتر از سال گذشته در این مراسم شرکت می‌کنند تا همچنان بی‌اعتمادی به شیطان بزرگ را فریاد بزنند. امسال هم با توجه به عیان‌تر شدن مواضع ضد ایرانی آمریکا و تشدید کینه‌توزی‌های این کشور علیه مردم کشورمان، مراسم 13 آبان پرشکوه‌تر از سال‌های گذشته در سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۹۹

مردم تهران نیز همزمان با دیگر شهرهای کشورمان مراسم روز ملی استکبار را برگزار کردند. به نمایش درآمدن ماکت موشک بالستیک قدر و در دست گرفتن کتاب تاریخ و جغرافیا از سوی راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله 13 آبان در پاسخ به یاوه‌گویی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد خلیج فارس از جمله حاشیه‌های برگزاری مراسم روز گذشته در تهران بود. در این پلاکاردها که عکس بزرگی از کتاب تاریخ و جغرافیای دوران متوسطه است نوشته شده بود «خلیج همیشه فارس». همچنین بانوان تهرانی دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که در آن با هشتگ «#من_سپاهی_هستم» و «#ما_همه_سپاهی_هستیم»، حمایت تمام‌قد خود را از سپاه پاسداران بویژه با توجه به مواضع اخیر دولتمردان آمریکا اعلام داشتند.

در این مراسم، همچنین تابوت مذاکره با آمریکا توسط تعدادی از دانش‌آموزان در مراسم راهپیمایی 13 آبان حمل شد.

در دست دانش‌آموزان تصاویری از پاسخ‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان به اظهارات خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا دیده می‌شد.

آمریکا توان فعال‌سازی لاف‌های خود را ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در سخنانی در مراسم روز گذشته تهران گفت: آمریکا کارنامه بلند بالایی از شکست و ناکامی در مقابله با اراده ملت ایران در مقایسه با دیگر ملت‌ها در اختیار دارد و ملت ایران رکوردی افتخار برانگیز را در این زمینه به نام خود ثبت کرده است.

وی با اشاره به این‌که قبول نکردن گفت‌وگو با آمریکا واقعیتی است که از اقدامات خصمانه این کشور نشات گرفته است، گفت: حرف‌های تک قطبی‌گرایانه می‌زنند در حالی که خودشان خوب می‌دانند و اطرافیانشان نیز به این مساله اذعان دارند که توان فعال‌سازی لاف‌های خود را ندارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ملت ایران خود را در منطقه و جهان تثبیت کرده است و دیگران هم مطلع هستند در زمانی که در دنیا حرف از تک قطبی بودن و بحث نه شرقی نه غربی بود، ما را تهدید می‌کردند ولی ملت ایران این تهدیدها را به فرصت تبدیل و همواره رشد و توسعه پیدا کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که امروز نماد اقتدار در منطقه ما تعریف مشخصی دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در رأس قله اقتدار، صلابت و ثبات قرار دارد.

شمخانی در جمع راهپیمایان یوم‌الله 13آبان افزود: دیگرانی که در طول این چهار دهه به همراهی آمریکا یا به تنهایی علیه جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف با پول، طراحی توطئه، سیاستگذاری و حتی کمک‌های ناامنی‌ساز در مرزهای شمال غرب و جنوب کشور ما اقداماتی کرده‌اند هم در درون عاجز از ثبات و هم در منطقه فاقد هویتند.

در پایان مراسم راهپیمایی تهران قطعنامه‌ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد.

در بخش‌هایی از این قطعنامه آمده است: ما لفاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس‌جمهور منفور آمریکا نسبت به ملت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به‌کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیدا محکوم می‌کنیم.

گزینه نظامی علیه ایران برابر است با محو کامل صهیونیست‌ها

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه هم در جمع راهپیمایان یوم‌الله 13آبان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به این‌که هر گزینه نظامی آمریکا علیه ایران در منطقه، محو کامل صهیونیست‌ها را در پی خواهد داشت، گفت: کنار گذاشتن گزینه نظامی امروز در دستور کار آمریکاییان است و می‌خواهند همه جا ناامن و آمریکا امن باشد.

وی افزود: شیطان بزرگ دشمنانش را خلع سلاح می‌کند اما خود مسلح است تا اراده سیاسی‌اش را اعمال کند.

سردار سلامی با بیان این‌که به همین دلیل آمریکایی‌ها از موشک‌های ما هراسانند، تصریح کرد: هر کس از موشک‌های ما می‌ترسد به پناهگاه برود و اگر می‌خواهد ایمن بماند با ما دشمنی نکند.

جانشین فرمانده کل سپاه توضیح داد: تصور این‌که جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی خود را کنار بگذارد، رویایی کودکانه و کوتاه فکری دولتمردان آمریکایی است که شناختی از واقعیت و حقیقت ملت ایران ندارند.

مرزبندی شفاف ملت و مسئولان با آمریکا

همچنین عزت‌الله ضرغامی در جمع راهپیمایان مشهد گفت: ما فعلاً به موشک با برد بیش از 2000 کیلومتر نیازی نداریم. به اندازه کافی پایگاه‌ها و مواضع آمریکایی‌ها در این برد هستند.

وی اظهار کرد: اظهارات ترامپ و هیلاری کلینتون در مورد نقش آمریکا در ایجاد داعش و القاعده بهترین سند تاریخی در نقض حقوق بشر توسط آمریکاست.

ضرغامی افزود: به‌رغم بمباران‌های تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، جوانان ایران بیش از همیشه آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانند.

ضرغامی اظهار کرد: بدعهدی آمریکا در برجام مشابه تسخیر لانه جاسوسی در سال58، افکار عمومی و انگیزه مردم را بیش از همیشه علیه آمریکا شکل داد.

غفلت از خصومت آمریکا، خط قرمز جمهوری اسلامی

بخشی از جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران و مقابله همیشگی جمهوری اسلامی ایران با سیاست‌های استکباری آمریکا اختصاص داشت.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنی‌های آمریکا را نباید فراموش کرد، نباید فریب آمریکا را خورد و از فریبکاری و خصومت آن غافل شد و این خط قرمز جمهوری اسلامی است.

وی با تأکید بر لزوم تبعیت از نکات ارزشمندی که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان مطرح کردند، افزود: راه‌حل مقابله با تحریم‌ها در اتکا به توان درونی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و جز این نه به آمریکا و نه اروپا نباید دل بست، زیرا آمریکا و اروپا سیاست‌های مشترکی علیه جهان اسلام دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برهم زدن نقشه‌های استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی را مایه عزت و افتخار جمهوری اسلامی دانست و افزود: تشکر و قدردانی رهبران دیگر کشورها همچون پوتین از رهبر معظم انقلاب به دلیل ایستادگی جبهه‌ مقاومت، مقابله با داعش و حمایت از استقلال عراق و سوریه، حاکی از عزت و اعتبار جمهوری اسلامی است، همچنان‌که بیداری اسلامی و تحولاتی که در جهان اسلام پدید آمده، مرهون تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها