بی‌باک: در نقد عملکرد تکواندو باید منصف بود

می گویند، فلان ملی‌پوش مانکن است

کد خبر: ۱۰۸۸۷۸۶

مهدی بی‌باک، سرمربی تیم ملی تکواندو در پاسخ پرسشی مبنی بر این‌که اولتیماتوم‌های او درخصوص برخی ورزشکاران جواب داده است، گفت: هنر یک مربی این است که شرایط را درک کند و با در نظر گرفتن شرایط، ضمن وارد نکردن استرس به ورزشکار، حساب کار را دست بازیکن بدهد. این که بازیکن بی‌تفاوت در هر مسابقه‌ای شرکت کند و مدال گرفتن یا نگرفتن را چندان جدی نگیرد درست نیست. سجاد مردانی نیز برای حضور در مسابقات گرندپری لندن، بهترین تمرینات یک سال گذشته‌اش را در 15 روز آخر انجام داد. مردانی نشان داد اگر درست تمرین کند و رقیب و حریف تمرینی داشته باشد، همچنان یکی از بهترین سنگین وزن‌های دنیاست.

بی‌باک درباره شرایط ملی‌پوشان در تمرینات گفت: مهدی خدابخشی، مسعود حجی‌زواره و بهنام اسبقی به تمرینات برگشتند و تیم در حال تکمیل شدن است. در مرحله اول گرند پری ما با سه نفر که یک نفر پایش شکسته بود شرکت کردیم و در گرندپری دوم با چهار نفر و در گرندپری پنجم با پنج نفر شرکت کردیم. هر چقدر بتوانیم شرکت‌کنندگان را در مسابقات گرندپری افزایش بدهیم، شانس کسب مدال خود را بالاتر می‌بریم.

سرمربی تیم ملی تکواندو برای برطرف کردن مشکلات روانی تکواندوکاران درصدد به خدمت گرفتن یک روان‌شناس است. بی‌باک گفت: اگر ورزشکاران ما با مسابقات راحت‌تر برخورد کنند، بهتر می‌توانند نتیجه بگیرند. در جاهایی دیگر مسائل روحی از دست ما خارج است و در بحث روانی نیز من تا جایی معلومات دارم و آنقدر نمی‌توانم در این زمینه مشکلات را برطرف کنم. قطعا در روزهای آینده از یک روان‌شناس خوب استفاده می‌کنیم چون تکواندوکاران از لحاظ روحی و روانی مشکل دارند.

بی‌باک با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها برای تکواندوکاران گفت: وقتی می‌گوییم فلان ملی‌پوش دیگر تکواندوکار خوبی نیست و مانکن است، در روح و روان او تاثیر بدی می‌گذاریم. اگر ادعا داریم دوستدار تکواندو و منتقد منصف هستیم، نباید این گونه حرف بزنیم و ملی‌پوشان را تحت فشار روحی قرار بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها