طرفداران فوتبال در شهر منچستر آنچه بیش از همه در خاطرشان مانده، جام‌ها و افتخاراتی بوده که تیم سرخپوش این شهر به دست آورده است. در سال‌هایی که الکس فرگوسن، هدایت منچستر یونایتد را به عهده داشت، از همان هفته‌های ابتدایی این شیاطین سرخ بودند که خیلی زود گوی رقابت را از دیگران ربوده و براحتی در صدر قرار می‌گرفتند، اما حالا وضعیت فرق کرده و این تیم آبی‌پوش شهر منچستر است که هر روز بیشتر از رقبایش فاصله می‌گیرد. پپ گواردیولا در دومین سال حضور خود در من‌سیتی تیمی ساخته که خیال طرفدارانش را بسیار راحت کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۹۰

این تیم در نهمین بازی توانست هشتمین پیروزی خود را به ثبت برساند تا با 25 امتیاز و 32 گل زده با اختلافی پنج امتیازی در صدر باقی بماند. نکته جالب اینجاست که تیم گواردیولا حریفان مختلف خود را با گل‌های فراوان بدرقه می‌کند. نمونه‌اش این که در مقابل استوک هفت گل به ثمر رساند و دو تیم کریستال پالاس و لیورپول را با پنج گل شکست داد. اوضاع این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نیز بسیار خوب است و توانسته با 9 امتیاز از سه بازی، خود را یکی از مدعیان اصلی قهرمانی امسال معرفی کند.

ساختن تیمی یکدست در تمامی مناطق زمین، نقطه اصلی قوت تیم گواردیولا به حساب می‌آید. خرید ادرسون برزیلی، دروازه‌بان بنفیکا با قیمت 34 میلیون پوند در فصل نقل و انتقالات تابستانی یکی از اقدامات مهم گواردیولا بوده است. دریافت تنها چهار گل در 9 بازی نشان می‌دهد من‌سیتی فعلا خیالش از دروازه راحت شده است. یکی دیگر از خریدهای مهم من‌سیتی کایل واکر از تاتنهام بود که سرعت و پویایی خاصی به خط راست دفاعی این تیم بخشیده است. سرعت بالا و قدرت در دفاع موجب شده تیم گواردیولا هنگام حمله و دفاع حساب ویژه‌ای روی این بازیکن انگلیسی باز کند. جان استونز، دیگر بازیکن خط دفاع این تیم است که در بازی‌های امسال هیچ اثری از اشتباهات فصل گذشته‌اش به چشم نمی‌آید و به بازیکنی کامل در خط دفاع من‌سیتی تبدیل شده است. در کنار آنها نمی‌توان براحتی از اسم بازیکنانی همچون نیکولاس اوتامندی و بنیامین مندی گذشت.

آنچه این روزها بیشتر کارشناسان به آن اذعان دارند، خط هافبکی است که به کابوس حریفان در لیگ جزیره تبدیل شده است. یکی از بازیکنان مهم این منطقه، کوین دیبروین بلژیکی است که در دادن پاس‌های دقیق از رکوردداران لیگ جزیره تا اینجای کار است. دیوید سیلوای اسپانیایی را باید رهبر خط هافیک من سیتی دانست و حضور او در این منطقه به قدری موثر بوده که گواردیولا خواهان تمدید قرارداد با او تا سال 2020 شده است. وجود این هافبک‌های خلاق موجب شده بازیکنانی همچون رحیم استرلینگ، گابریل خسوس، لاروی سانه و سرخیو آگوئرو بهترین عملکرد خود طی سال‌های گذشته در خط حمله را داشته باشند. از 32 گل به ثمر رسانده توسط این تیم طی 9 بازی گذشته، بیش از 20 گل را همین چهار بازیکن به ثمر رسانده‌اند. آنها که در تابستان به خرید‌های گواردیولا با مجموع قیمت 358 میلیون پوند انتقاد می‌کردند، مطمئنا با ادامه موفقیت‌های من‌سیتی در لیگ جزیره و لیگ قهرمانان کمتر حرفی بر زبان می‌آورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها