حق ماموریت نمایندگان مجلس، راز مگویی است که هیچ‌یک از وکلای ملت در مواجهه با این پرسش پاسخی ندارد و حتی تاکید دارند تاکنون از این حق ماموریت استفاده نکرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۴۰۸۸
راز مگوی سفرهای خارجی نمایندگان

پس از شایعاتی که چندی پیش مبنی بر دریافت حق ماموریت 60 میلیون تومانی از سوی یکی از نمایندگان منتشر و البته تکذیب شد، این سوال مطرح شد که حق ماموریت نمایندگان برای سفرهای خارجی چقدر است.

در میان بررسی‌ها و مصاحبه‌های صورت گرفته توسط خبرنگار جام‌جم با نمایندگان، برخی گرفتن حق ماموریت خارجی را تکذیب و تعدادی نیز آن ‌را تائید کردند، اما هر دو گروه از میزان، اعداد و ارقام لحاظ شده، اظهار بی‌اطلاعی کردند.

مطابق اطلاعات به‌دست آمده از منابع خبری، ارقام اختصاص‌یافته برای هر روز ماموریت کارشناسان در هیات همراه با مجلس، مبلغ 50 یورو در نظر گرفته شده که این ارقام برای کارشناسان در هیات همراه با دولت، برای هر روز مبلغ 100 یورو است که این ارقام متناسب با افزایش درجه و رتبه افراد در سفرهای خارجی به تناسب بالا می‌رود اما با این‌ حال اکبر رنجبرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که نمایندگان مجلس به‌هیچ‌وجه حق ماموریتی چه برای سفرهای خارجی و چه سفرهای داخلی دریافت نمی‌کنند، تاکید کرد: کل بودجه اختصاص‌یافته برای ماموریت نمایندگان در شرایط خاص که از سوی هیات رئیسه در حوادث تعیین می‌شود، 400 میلیون تومان در سال است.

وی افزود: رقم بودجه مجلس برای ماموریت‌ها، فقط برای اعزام نمایندگان به مناطقی است که دچار حادثه شده‌اند و به هیچ وجه برای سفرهای خارجی یا سرکشی به حوزه‌های انتخابیه حق ماموریتی داده نمی‌شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به این‌که نمایندگان مجلس، حق ماموریت دریافت نمی‌کنند، عنوان کرد: در قانون بودجه کشور حق ماموریت فقط برای کارکنان دولت با شرایط خاص تعریف شده است.

وی تاکید کرد به نمایندگان برای سفرهای داخلی و خارجی ریالی پرداخت نمی‌شود و فقط دولت است که می‌تواند حق ماموریت پرداخت کند اما اسدالله عباسی، دیگر عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید نمایندگان مجلس حق ماموریت خارجی دریافت می‌کنند و قانون مشخص می‌کند حق ماموریت کارمند، کارشناس، وزرا یا نمایندگان چقدر است.

وی با تاکید بر این‌که دقیقا نمی‌داند میزان حق ماموریت‌ها چقدر است، یادآور شد تا جایی که اطلاع دارم حق ماموریت مجلس بسیار پایین‌تر از ارقامی است که دولت در ماموریت‌ها برای هیات‌ها تعیین می‌کند.

عباسی با تاکید بر این‌که رقم 60میلیون تومان حق ماموریت برای شش روز کاری اصلا نمی‌تواند به واقعیت نزدیک باشد، گفت: حقوق و مزایا محرمانه است و نمی‌توان آن‌ را علنا اعلام کرد، ولی در قانون اعداد و ارقام مشخص شده و مجلس نیز در پرداخت حقوق و مزایا از قوانین کشوری پیروی می‌کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1396 نیز با تاکید بر این‌که همه کارکنان دستگاه‌ها که به ماموریت خارج از کشور می‌روند، حق ماموریت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: نمایندگان و وزرا از جمله مقامات هستند و حق ماموریت آنها مطابق رتبه کاری ‌در قانون کشور طبقه‌بندی و میزان آن ذکر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها