معاون سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده درباره طرح حذف برچسب قیمت‌ها گفت: با توجه به فضای غیرواقعی که در درج قیمت‌ها وجود داشت، مقرر شد برخی کالاها که از اهمیت بالایی در سبد خانوار برخوردار نبودند، به صورت پایلوت درج قیمت مصرف‌کننده توسط تولیدکننده به خرده‌فروشان واگذار شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۷۷

سیدداوود موسوی در گفت‌وگو با میزان تصریح کرد: زیرساخت‌های این موضوع خوب پیش‌بینی نشده است. زمانی می‌توانیم این کار را انجام دهیم که تمام فروشگاه‌ها و اصناف، مجهز به صندوق‌های مکانیزه فروش باشند تا امکان رصد و پایش وجود داشته باشد. اگر این زیرساخت‌ها درست نشود، اجرای طرح مشکل خواهد داشت.وی با بیان این که با اجرای این طرح، دایره نظارت بر انجمن‌ها و تشکل‌ها که دایره محدودتری هستند به اصناف هم تعمیم داده می‌شود، تصریح کرد: اگر این طرح اجرا می‌شد به دلیل فراهم نبودن بستر لازم مشکلاتی بروز می‌کرد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی اقتصادی سازمان حمایت خاطرنشان کرد: پیشنهاد این سازمان به جای جابه‌جایی قیمت‌ها این بود که واحدهای تولیدی قیمت کارخانه را روی اجناس قید کنند تا مصرف‌کننده متوجه قیمت واقعی شود.وی با بیان این که سازمان حمایت بر اساس بانک اطلاعاتی که دارد، قیمت کالاهایی را که پراهمیت هستند، مورد پایش قرار می‌دهد، افزود: 59 قلم کالا از سوی سازمان حمایت مورد رصد و پایش روزانه قرار می‌گیرد.معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی اقتصادی سازمان حمایت تصریح کرد: کالاهایی مانند چیپس و پفک که جزو کالاهای پراهمیت نیستند، زیاد رصد نمی‌شوند و در این کالاها سازمان شکایت محور است.

موسوی با اشاره به این که در موضوع قیمت‌گذاری، کالاها به چند گروه تقسیم می‌شوند، ادامه داد: روغن خوراکی، شیر، ماست، پنیر، شکر، گندم، آرد و نان جزو کالاهای گروه یک به شمار می‌آیند که قیمت‌گذاری آنها توسط دولت انجام شده و بشدت کنترل و نظارت می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها