موافقت روحانی با پیشنهاد مجلس برای نپرداختن سود نقدی سهام عدالت
کد خبر: ۱۰۸۲۶۲۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت، مجلس پیشنهاد داده پرداخت سود سهام عدالت به‌صورت نقدی به مردم منتفی شود و رئیس‌جمهور نیز موافقت اولیه خود را با این پیشنهاد نشان داده است.

محمدرضا پورابراهیمی در برنامه چوب‌خط شبکه افق درباره آخرین وضعیت سهام عدالت، درصد سودی را که به مردم تعلق گرفته ناچیز برشمرد و گفت:‌ مبلغ سود اعلامی توسط دولت برای مجلس نیز قابل قبول نیست، در این زمینه باید تحقیق و تفحص جدی در زمینه محاسبه این مقدار سود انجام گیرد که در حال پیگیری آن هستیم.

پورابراهیمی افزود:‌ اگر مبلغ باقیمانده تا یک‌میلیون تومان توسط مردم پرداخت شود (در حدود 20 هزار میلیارد تومان)، معادل همان مقداری خواهد بود که قرار است به‌عنوان سود به مردم پرداخت شود یعنی در واقع دولت از مردم گرفته و به آنها برمی‌گرداند.

وی تغییرات مستمر در شرکت‌های سرمایه‌پذیر را خلاف قوانین دانست و گفت: قرار بود بخشی از مالکیت دولت به افراد جامعه منتقل شود که نشد. شرکت‌های مشمول سهام عدالت به نام مردم ولی به کام دولت شده‌اند.

پورابراهیمی با بیان این‌که برای مردم در مورد سهام عدالت سه حق تعریف شده بود، گفت:‌ اول این‌که حق ورود به تصمیمات مدیریتی دارند و دوم این‌که حق دریافت سود دارند و سوم این‌که از حق مالکیت و فروش سهام نیز برخوردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها