سایت موزه گوهرتپه با وسعتی حدود 50 هکتار، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین محوطه‌های آغاز شهرنشینی در حاشیه دریای خزر است.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۶۷

به گزارش تسنیم، فعالیت‌های باستان‌شناختی در این محوطه از سال 1380 آغاز شده و طی آن مجموعه‌ای از آثار فرهنگی مربوط به ادوار پیش از تاریخ (7000 سال پیش) به‌دست آمده است. هم اکنون به دلیل اختصاص نیافتن بودجه مناسب، بخش کاوش شده در معرض تخریب و آسیب‌های جدی قرار دارد.

مجازات سخت برای مرد تایلندی

پیرمرد 85 ساله تایلندی به‌دلیل زیر سوال بردن دوئل معروف یکی از پادشاهان این کشور که سوار بر فیل و 400 سال پیش رخ داده به جرم توهین به تاریخ تایلند به 15سال حبس محکوم شد.

راز جزیره‌ای که شبیه اثر انگشت است

جزیره شبیه اثر انگشت در دریای آدریاتیک، در ساحل کرواسی است. به گزارش مشرق، کشاورزان سنگ‌های جزیره را از خاک جدا کرده و محصولات را در خاک می‌کاشتند و با سنگ‌های مانده؛ اطراف زمین‌های زراعی را دیوارچین می‌کردند.

شگفتی‌های نمایشگاه توکیو

نمایشگاه خودروی توکیو 2017 هم اکنون در ژاپن در حال برگزاری است.

به گزارش تابناک، خودروسازان سراسر دنیا تازه‌ترین تولیدات خود را در این نمایشگاه در معرض تماشا گذاشته‌اند. خودروهایی که به لحاظ ظاهر، رنگ، اتاق و موارد فنی در نوع خود بی‌نظیر است.

هدیه خاص برلوسکنی برای پوتین

سیلویو برلوســکنی، نخست‌وزیر اسبق ایتالیا به مناسبت سالروز تولد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به شهر سوچی سفر کرده و یک روتختی سایز دونفره را که طرحی از دست دادن برلوسکنی با پوتین روی آن تصویر شده به عنوان هدیه تولد به او داد.

به گزارش فرارو، شرکت سازنده این لحاف روتختی که طرح روی آن را دوخته، به ریانووستی گفته که دوختن این طرح، نزدیک شش ساعت طول کشیده است.

در طرحی که روی این روتختی کار شده، نشان داده شده که برلوسکنی و پوتین در دیداری درحال دست دادن با یکدیگر هستند و در پس زمینه این دو نفر هم به شکلی نمادین مجموعه تصاویر کوچکی از بناهای شاخص روسیه و ایتالیا نظیر کلیسای جامع سنت باسیل و تئاتر کولوسئوم کار شده است. ولادیمیر پوتین هفتم اکتبر
شصت و پنجمین سالگرد تولدش را جشن گرفت. پوتین و برلوسکنی روابطی دوستانه و دیرینه با یکدیگر داشته‌اند. آنها معمولا طی دیدارهایی رسمی یا شخصی با یکدیگر ملاقات می‌کنند.در سپتامبر 2015 برلوسکنی به شبه‌جزیره کریمه رفت و چند ماه قبل از آن نیز در جریان تعطیلات، پوتین در کوهستان‌های آلتای به دیدار او رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها