تیم ملی فوتبال صبح دیروز تهران را به مقصد روسیه ترک کرد تا در برابر تیم ملی روسیه میزبان جام جهانی سال آینده بازی کند؛ دیداری که برای کارلوس کی روش اهمیت فراوانی دارد و بازی با تیمی در قواره‌های جام جهانی را برای ارزیابی عملکرد تیمش بسیار حیاتی می‌داند.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۱۲

کی‌روش می‌داند با وجود روابط اندک بین‌المللی فوتبال ما، بازی با تیمی مانند روسیه که میزبان جام جهانی هم هست، غنیمتی بزرگ برای فوتبال ما محسوب می‌شود و تلاش می‌کند از آن استفاده کند که امیدواریم این گونه شود. تیم ملی بعد از یک بازی در تهران راهی روسیه شد. دیداری که مثل همیشه در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در کشورهای مختلف شاهدیم که دیدارهای رسمی تیم ملی آن کشورها در شهرهای مختلف و در ورزشگاه‌های اختصاصی تیم‌ها برگزار می‌شود.

در آلمان، اسپانیا، هلند و... شهرها از بازی‌های اختصاصی تیم ملی میزبانی می‌کنند؛ اما این که چرا در ایران فقط یک ورزشگاه را به رسمیت می‌شناسیم، پرسشی است که فدراسیون فوتبال باید به آن پاسخ بدهد. اگر تا ده سال پیش غیر از آزادی، ورزشگاهی استاندارد برای میزبانی بازی‌های بزرگ نداشتیم، اکنون ورزشگاه‌هایی مانند امام رضا(ع) مشهد، یادگار امام تبریز، غدیر (و در آینده‌ای نزدیک فولاد) اهواز و نقش جهان را داریم که می‌توانند از بازی‌‌های ملی میزبانی کنند. اگر این شجاعت را نداریم که دیدارهای ملی را به این ورزشگاه‌‌ها ببریم، دست‌‌کم می‌توانیم دیدارهای تدارکاتی را با توجه به فصل برگزاری، در شهرهای مختلف برگزار کنیم.

ورزشگاه آزادی هنگام برگزاری دیدار با توگو تقریبا خالی بود و سکوهای خالی توی ذوق می‌زد. اگر این بازی به ورزشگاهی در اهواز، مشهد یا اصفهان منتقل می‌شد، آیا به همین صورت سرد از تیم ملی استقبال می‌شد؟ اگر باور داریم تیم ملی متعلق به همه شهرهای ایران است، حالا که ورزشگاه‌های خوبی در شهرهای ایران داریم، اجازه دهیم شهرهای بزرگ از تیم ملی پذیرایی کنند.

امید توفیقی

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها