عصای سفید افراد نابینا، حکم تابلوی ایست را دارد و براساس قانون بی‌توجهی به آن100 هزار تومان جریمه دارد ‌

‌ قانون عصای سفید اجرایی شد

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به این که جریمه پیشنهادی رعایت نکردن قانون عصای سفید صد هزار تومان است، گفت: عصای سفید مانند تابلوی ایست ا‌ست و افراد ناتوان و کم توان و افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، در صورت تصادف به عنوان عابر پیاده شناخته شده و به آنها دیه تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۳۰

به گزارش جام‌جم، سردار تقی مهری دیروز در حاشیه همایش بهار دانش در مدرسه نابینایان موفقیان افزود: از سال‌های گذشته برای معلولانی که از ویلچر استفاده می‌کردند، خلا قانونی وجود داشت به‌گونه‌ای که این افراد به‌عنوان عابر پیاده محسوب نمی‌شدند و در تصادفات حقوق آنها ضایع می‌شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نابینایان نیز کمتر مورد توجه بودند که با پیگیری پلیس افراد ناتوان و کم توان به عنوان عابرپیاده محسوب شده و عصای سفید به‌عنوان تابلو ایست در نظر گرفته شد.

مهری تاکید کرد: با پیگیری پلیس این قانون در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و در هیات وزیران تصویب و ابلاغ شده و اکنون اجرایی می‌شود البته به‌دنبال تشدید جرایم در این حوزه هستیم.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی بیان کرد: پلیس همواره ارتقای فرهنگ ترافیک را دنبال کرده تا تعداد حوادث رانندگی کاهش یابد و اکنون به دنبال آموزش همیاران پلیس و ارتقای آموزش فرهنگیاران جوان و نوجوان هستیم، چرا که در نهادینه شدن فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین، همیاران نقش کلیدی داشته و اکنون با اجرای همیار پلیس شاهد وضعیت خوب در اجرای قوانین رانندگی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها