با حضور معاون امور استان‌های رسانه ملی صورت گرفت

تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی در یزد

در همایش تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی در یزد از 24 نفر از مسئولان هیات‌ها، مداحان و هنرمندان فعال در عرصه فرهنگ عاشورایی قدردانی شد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۵۱

به گزارش روابط عمومی معاونت امور استان‌ها، دکتر علی دارابی در این همایش مجالس عزاداری امام حسین(ع) را مجالس وحدت، همدلی و حماسه دانست و گفت: مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) در استان یزد بخوبی در این زمینه الگوست.

وی محتوای والا و ارزشمند اشعار مداحان را از ویژگی‌های بارز مجالس عزاداری در استان یزد دانست و افزود: مضامین والای این اشعار به گونه ای‌است که زمانه و روزگار را تشریح می‌کند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با اشاره به حضور پررنگ جوانان در مجالس عزاداری سیدالشهدا در استان یزد، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی ساده اما پرشور بدون هیچ وسیله‌ای و به صورت سنتی چنان عزاداری می‌کنند که توجه همگان به آنها جلب می‌شود . دارابی با اشاره به این‌که 70 شبکه رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها تمام فعالیت خود را برای انعکاس تصاویر عزاداران در استان‌های مختلف اختصاص دادند، تاکید کرد: این تلاش‌ها فقط توانست گوشه‌ای از عزاداری این ملت بزرگ را به نمایش در آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این همایش با تاکید بر توجه شاعران به محتوای اشعار حسینی گفت: قالب‌های شعری باید به گونه‌ای باشد که شخصیت و آرمان بزرگ حضرت سیدالشهدا را تبیین کند. آیت‌الله ناصری با تاکید بر انجام عزاداری ساده و با شکوه از مردم خواست از انجام اعمالی که در آن بوی خرافه‌گری و شرک می‌آید، پرهیز کنند .

در پایان این مراسم چند نفر از مسئولان هیات‌های عزاداری استان حمایل افتخاری خادم فرهنگ عاشورایی حسینیه ایران را به دکتر دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی اهدا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها