مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معدوم‌سازی بیش از ده تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهریور امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۰۴

به گزارش جام‌جم، حمید انصاری افزود: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت 190 در شهریور امسال، 25هزار و 125 تماس بوده که از این تعداد 7670 خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و مابقی تماس‌ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است.

او گفت: بیشترین شکایت‌های ثبت شده به ترتیب از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی و دفع غیربهداشتی فاضلاب بوده است. همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت‌ غیرمجاز و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا با 11 درصد، نانوایی با 10درصد و سلف سرویس و رستوران‌ها با 9درصد بیشترین اخبار و شکایت‌ها را به خود اختصاص دادند. انصاری افزود: میزان 3درصد اخبار و شکایات منجر به کشف، جمع‌آوری و معدوم‌سازی کالاهای آسیب‌رسان به مصرف‌کننده به میزان ده هزار و 176 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیرقابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، ترشیجات، نوشیدنی‌ها، تنقلات، فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی، لبنیات و... بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها