قهرمان اسپانیایی تنیس: اتفاقات امسال باورکردنی نیست

نادال؛ فاتح آخرین گرنداسلم سال

نام رافائل نادال اسپانیایی به عنوان فاتح فینال شماره 137 گرنداسلم آمریکا روی جام قهرمانی او اس اوپن ثبت شد تا مرد پرافتخار تنیس دنیا، قهرمانی در شانزدهمین گرنداسلم عمرش را جشن بگیرد. حالا فاصله او با راجرر فدرر نامدار دوباره به عدد سه کاهش یافت؛ همان عددی که قبل از آغاز سال 2017 میلادی هم بین این دو اسطوره قرار داشت.
کد خبر: ۱۰۷۱۹۵۳

نادال که کوین اندرسون را به عنوان حریف پایانی پیش رو می‌دید، در بیست و سومین فینال خود در گرنداسلم‌ها کار دشواری در مصاف با شانس شماره 28 قهرمانی نداشت و این حریف اهل آفریقای جنوبی را براحتی و در سه ست متوالی با نتایج 6 بر 3، 6 بر 3 و 6 بر 4 از پیش‌رو برداشت.

او با این برد پس از سه سال که از آخرین قهرمانی‌اش روی زمین‌های «هارد» (دوحه 2014) می‌گذشت، مجددا در زمینی غیر از خاک جام قهرمانی را بالای سر برد و برای چهارمین بار در دوران ورزشی‌اش، حداقل دو قهرمانی گرنداسلم را طی یک فصل به‌دست آورد.

نادال که در سال‌های 2010 و 2013 نیز در آزاد آمریکا قهرمان شده بود، در مراسم اهدای جوایز گفت: «اتفاقات امسال باورکردنی نیست؛ پس از مشکلات و مصدومیت‌هایی که در چند سال اخیر داشتم، از ابتدای امسال همه چیز عوض شد و خیلی احساسی پیش رفت. از آزاد استرالیا در سطح بالایی تنیس‌ بازی کرده‌ام و حالا اعتراف می‌کنم پیروزی در نیویورک انرژی زیادی به من می‌دهد.»

تنیس‌باز اهل مایورکا همچنین از عمویش که این رقابت‌ها، آخرین همکاری‌شان در مسابقات گرنداسلم بود، قدردانی کرد و گفت: «تونی کارهای زیادی برای من انجام داده که نمی‌توانم بابت آنها به اندازه کافی از او تشکر کنم. بدون او، من احتمالا هرگز تنیس بازی نمی‌کردم. فوق‌العاده بود کسی مثل عمویم را در کنارم داشتم تا مدام مرا به جلو هل دهد... .»

اما در سوی دیگر میدان، اندرسون 31 ساله که برای اولین بار حضور در فینال یک گرنداسلم را تجربه می‌کرد، در برابر نادال حرفی برای گفتن نداشت و برای پنجمین بار مغلوب او شد. وی پس از مسابقه عنوان کرد: «به رافا تبریک می‌گویم، او یکی از بزرگ‌ترین نماینده‌های ورزش ماست.»

تنیس‌باز 203 سانتی‌متری اهل آفریقای جنوبی ادامه داد: «دو هفته فوق‌العاده‌ را پشت‌سر گذاشتم؛ صعود به اولین فینال گرنداسلم تجربه‌ای ویژه‌ بود. این تورنمنت نکات مثبت بسیاری را برای من به همراه داشت. سخت تلاش خواهم کرد تا دوباره در موقعیت‌های این‌چنینی قرار بگیرم.»

به این ترتیب و با بسته شدن پرونده مسابقات گرنداسلم در سال 2017، نادال و فدرر چهار تورنمنت گرنداسلم فصل را به طور مساوی بین خود تقسیم کردند. استاد سوئیسی در آزاد استرالیا و ویمبلدون قهرمان شد و نادال جام‌های رولند گروس و آزاد آمریکا را بالای سر برد. علاوه بر این، نادال و فدرر که در حال حاضر به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم رده‌بندی جهانی قرار دارند، در ادامه فصل رقابتی تنگاتنگ بر سر جایگاه شماره یک خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها