مدیرکل حج و زیارت استان ایلام گفت: صدرو روادید برای زائران اربعین در ایلام امسال از دوم مهر آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۵۷

مهدی حیدری اظهار کرد: با توجه به این‌که در اربعین، حج و زیارت، تابع دستورات مرکز و مصوبه ستاد اربعین است، عملیات صدور روادید از 20 شهریور سال جاری در چهار استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان و کرمانشاه که دارای کنسولگری دائم هستند، آغاز می‌شود. وی با بیان این‌که با توجه به مصوبه ستاد اربعین علاوه بر کنسولگری‌های دائم 12 نقطه دیگر در کل کشور برای صدور ویزا فعال می‌شوند، افزود: از دوم مهر امسال صدور روادید ارائه خواهد شد و در آینده نزدیک اسم استان‌هایی که دفتر موقت در آنها دایر می‌شود، اعلام خواهد شد.

حیدری با تاکید بر این‌که هزینه ویزا 40 دلار است، اضافه کرد: با توجه به توافق ستاد مرکزی اربعین با طرف عراقی، حداکثر تشکیل گروه‌ها پنج نفری پیش‌بینی‌ شده،اما توصیه می‌شود زائران برای تسریع در صدور روادیدشان، گروهی اقدام کنند .

مدیر کل حج و زیارت استان ایلام با اشاره به این‌که هیچ الزامی در دریافت ویزای گروهی نیست و زائران می‌توانند انفرادی ویزا بگیرند و در همایش بزرگ اربعین شرکت کنند، تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تمام زائران اعزام می‌شوند و آنها باید توجه داشته باشند پیش از صدور روادید، تمام هزینه‌ها در سامانه سماح تعیین و اعلام می‌شود. / ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها