دبیرکل سازمان ملل تلفنی با رهبر کره شمالی گفتگو کرد

برگزاری نشست ویژه شورای امنیت در مورد کره شمالی

نشست ویژه شورای امنیت در مورد کره شمالی به درخواست فرانسه، انگلیس، ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۱۹
برگزاری نشست ویژه شورای امنیت در مورد کره شمالی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ) در مورد آزمایش هسته ای کره شمالی جلسه برگزار خواهد کرد.

بر این اساس نشست ویژه شورای امنیت به درخواست کشورهای انگلیس، فرانسه، ژاپن و کره جنوبی برگزار می شود.

روز یکشنبه ۳ سپتامبر پیونگ یانگ اعلام کرد موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را نیز دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، منتشر کرد.

پس از آن رسانه ها از وقوع زمین لرزه در کره شمالی خبر دادند و کره جنوبی و ژاپن اعلام کردند که این زمین لرزه ساختگی و به دلیل آزمایش هسته ای کره شمالی رخ داده است.

گوترش تلفنی با رهبر کره شمالی گفتگو کرد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در تماس تلفنی با رهبر کره شمالی از وی خواست آزمایش هسته ای را متوقف کند.

صبح یکشنبه کره شمالی از جدیدترین بمب هیدروژنی خود رونمایی کرد، آزمایشی که انفجار آن در قعر زمین موجب یک زمین لرزه مصنوعی شد.

در پی این اقدام «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد که تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ همه راه های تجاری با کره شمالی را قطع می کند.

وی همچنین افزود: اگر کشوری می خواهد با آمریکا رابطه تجاری داشته باشد باید با واشنگتن و متحدان این کشور در تحریم کره شمالی مشارکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها