دیروز یک دیدار تاریخی برای طلاب جوان بود، چرا که توسط‌ رهبر‌معظم‌ انقلاب دیده و شنیده شدند و معظم‌له برخی از مسائل کلان انقلاب را با ایشان در میان گذاشتند. در همین زمینه، نکاتی را به عرض می‌رسانم:
کد خبر: ۱۰۶۷۴۷۶

روشن است که اسلامی ماندن این انقلاب بستگی به انقلابی ماندن حوزه و روحانیت دارد.

عصر انقلاب دوران جدیدی را آغاز کرد و حوزه و روحانیت نیز باید بینش و برنامه‌ خود را متناسب با این دوران ارتقا بخشد.

سال‌هاست رهبر انقلاب از تحول حوزه و تعالی آن به تراز انقلاب و اقتضائات آن سخن گفته‌اند و قدم به قدم نسل جوان طلاب را رشد داده‌اند. ایشان در دیدار
25 اردیبهشت 95 با حوزه‌‌ تهران، هدف از دیدار را استمزاج (سنجش) افق فکری طلاب جوان اعلام کردند و در دیدار 6 شهریور، کامل مشهود بود که از این رشد و رویش راضی هستند.

ایشان نسل جوان طلاب را به نهال باغ‌های امامت و ولایت تشبیه کردند که رشدشان، باغبان را به اعجاب وامی‌دارد و دشمنان را به خشم.

با توجه به نکات بالا، رهبرانقلاب طلاب جوان را شایسته‌‌‌ این دیدند که در مورد عمیق‌ترین لایه‌های معرفتی و بینشی انقلاب، یعنی توحیدمحوری در امتداد خط انبیا و تشکیل حیات طیبه با آنها سخن بگویند. با توجه به طرح نقدها و دغدغه‌هایی از سوی طلاب نسبت به مراکز تصمیم‌گیر نظام و تعارض برخی از این تصمیمات با اصول اسلامی، ایشان تحقق آرمان‌های اسلام مانند عدالت اجتماعی، دولت اسلامی و حیات طیبه را یک فرآیند بلندمدت و چندمرحله‌ای و یک حرکت و تحول پیوسته می‌دانند ؛ فرآیند و حرکتی که همواره با مبارزه همراه است و به میزان ایمان و عزم و مجاهده، به پیروزی نزدیک می‌شود. معظم‌له همواره سعی‌شان بر این بوده که نسل جوان طلاب و دانشجویان را از دام تحلیل‌های جزئی و سطحی نسبت به چالش‌های انقلاب برهانند و با یک تحلیل کلان از روند انقلاب، انرژی، امید و ابتکار جوانان را در مسیر پیشرفت به کار گیرند.

دیدار دیروز نیز در همین فضا برگزار شد و معظم‌له توصیه‌هایی را برای رسیدن طلاب به تراز اقامه توحید و تشکیل حیات طیبه مطرح کردند.

امید فشندی

طلبه مدرسه‌ علمیه بقیه‌الله(عج) تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها