سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر کمبود پزشک متخصص در شش رشته، خاطرنشان کرد:40 درصد پزشکان به انتخاب خود در تهران خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۴۱

به گزارش جام‌جم، ایرج حریرچی افزود: یکی از دلایل کمبود متخصص، کمبود تعداد خالص پزشک و نسبت پزشکان به جمعیت است و دلیل دوم نیز توزیع پزشکان است؛ یعنی بجز زمان فارغ‌التحصیلی و تعیین محل خدمت دو سال ابتدایی محل خدمت، وزارت بهداشت نمی‌تواند محل خدمت را برای پزشک تعیین کند و در نتیجه 40 درصد از پزشکان بعد از این بازه زمانی به انتخاب خود در تهران خدمت می کنند.

وی عنوان کرد: بنابراین در تهران بعضی از رشته‌های تخصصی مشکل کمبود مراجعه دارند و در مقابل در بعضی مناطق کمبود متخصص وجود دارد، چراکه نمی‌توانیم افراد را به اجبار به شهرهای دیگر بفرستیم و مشوق‌های مالی نیز در وسع وزارت بهداشت نیست.

حریرچی در مورد مصوبه مجلس مبنی بر جلوگیری از واردات داروهای خارجی گفت: نظام دارویی کشور از این‌که چرا داروی خارجی وارد می‌شود تحت‌فشار است و حتما منافع و سوءتدبیرهایی وجود دارد و زمانی هم که قانونی در کشور تصویب می‌شود که فقط داروی ژنریک را الزام قرار می‌دهد، دوباره فشارها آغاز می‌شود چرا داروی خارجی وارد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: همین که در 200 راهنمای بالینی در کشور به اجماع رسیدیم و آنها را ابلاغ کردیم، گام بزرگی برداشته شده است، اما اجرای این ضوابط کار بسیار پیچیده‌ای است که نیازمند همکاری بیمه‌ها و جامعه پزشکی و مشخص شدن سقف پرداختی مالی به بیمارستان‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها