رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان این‌که دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرده است، گفت: شروع ثبت‌نام برای مراسم اربعین از چند روز پیش شروع شده و از 11 شهریور در چهار کنسولگری عملا صدور روادید آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۹۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین ذوالفقاری در نشست خبری به مناسبت راهپیمایی بزرگ اربعین و اقدامات ستاد اربعین افزود: حدود دو میلیون و 400 هزار نفر ثبت ورودی داشتیم که سال گذشته در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: سال گذشته عده‌ای بدون روادید حضور پیدا کردند و اخلال در روند اعزام زائران ایجاد شد و قطعا امسال با اقداماتی که از چندی قبل شروع شده و طراحی‌هایی که برای مناطق مرزی ایجاد کردیم، ورود به عراق بدون روادید امکان ندارد؛ بناست امسال همه افراد، قانونمند و با داشتن گذرنامه و روادید از مرز عبور کنند.

ذوالفقاری با بیان این‌که تا کنون بیش از 8000 نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، ادامه داد: امسال تسهیلات بیمه‌ای بیشتری برای زائران در نظر گرفته شده و مدت اعتبار بیمه آنان از 15محرم تا
5 ربیع الاول است که در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن زمان سفر اربعین آیا اخیرا تحرکاتی در مرز‌ها بوده است، اظهار کرد: هفته گذشته حادثه‌ای در مرز‌های شرقی داشتیم که اخبار آن هم منتشر شد، خوشبختانه کمتر از دو ساعت اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان هویت افراد را شناسایی کرد که حدود شش نفر در این مورد نقش داشتند و در بازجویی‌ها هم اعتراف کردند.

وی افزود: دولت عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت کرد، لذا با توجه به فعال شدن مرز خسروی هم طرح ویژه‌ای مدنظر است تا مراقبت‌های بیشتری انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها