همیشه این جمله گفته می‌شود که بهتر است قهرمان‌ها در اوج دوران حرفه‌ای خود کنار رفته تا چهره‌‌ای به‌یادماندنی از خود در ذهن طرفداران باقی بگذارند. فلوید می‌ویدر، قهرمان سبک وزن بوکس دنیا شنبه شب دقیقا همین کار را انجام داد تا هم خودش و هم آخرین مبارزه‌اش ساله‌ها در یاد مردم بماند.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۸۲

سالن تی موبایل آره‌نا در شهر لاس‌وگاس شنبه شب شاهد برگزاری مسابقه‌ای بود که بسیاری آن را مبارزه قرن نامیده بودند. می‌ویدور 40 ساله توانست پس از گذشت 10 راند از این مبارزه سخت و نفسگیر، کونور مک گریگور 29 ساله را شکست داده و علاوه بر رسیدن به رکوردی بی‌نظیر، ثروت فراوانی نیز به دست آورد. می‌ویدر با این پیروزی توانست به تنها بوکسوری در تاریخ تبدیل شود که 50 بازی پیاپی را بدون شکست به پایان رسانده است. پیش از این رکورد در دست راکی مارکیانو افسانه‌ای بود که 59 بازی را بدون تساوی و شکست به اتمام رسانده بود. می‌ویدر درحالی که از رسیدن به این رکورد بی‌نظیر خوشحال بود، خطاب به دوربین‌های تلویزیونی اعلام کرد که این آخرین مبارزه او بوده و قصد دارد برای دومین بار در سن 40 سالگی از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کند.

مک گریگور در سه راند ابتدایی بسیار خوب عمل کرد و اگرچه حرکات پایش تاحدودی محدود بود، اما دست راستش بخوبی کار می‌کرد و توانست بارها رقیبش را گوشه رینگ بیندازد، اما درنهایت این مهارت و تجربه می‌ویدر بود که به کمک او آمد. او در راندهای بعدی و درحالی که خستگی در حرکات مک گریگور مشهود بود، توانست ضربات مهلکی را به رقیب ایرلندی‌اش بزند و او را کاملا در گوشه رینگ اسیر کند، اما داور او را از مشت‌های می‌ویدر نجات داد و دستان این بوکسور 40 ساله به عنوان فرد پیروز بالا رفت.

می‌ویدر در پایان این مبارزه به قدرت مک کریگور اشاره کرد و گفت: او رقیبی کاملا سرسخت بود. برنامه‌ام این بود که وقت بیشتری بخرم و برهمین اساس اجازه دادم که در ابتدا با مشت‌های سنگینش به سمت من حمله کند، اما درنهایت توانستم با همین روش بر او پیروز شوم. مک گریگور نیز این حرف‌ها را پس از مبارزه بر زبان آورد: تصور کنم مبارزه بسیار نزدیکی بود. راندهای ابتدایی را بسیار خوب شروع کردم، اما درنهایت این من بودم که به گوشه رینگ افتادم.

فواید مالی مبارزه

در کنار مسائال فنی، بحث مالی نیز یکی از جذابیت‌های این مبارزه بود. می‌ویدر پس از این پیروزی توانست برنده «کمربند پول» شود؛ این کمربند که ارزشی بیش از 100 میلیون دلار دارد، از پوست تمساح ساخته شده و شامل 3360 قطعه الماس، 600 قطعه یاقوت، 300 عدد زمرد و یک کیلو 300 گرم طلای 24 عیار است. از سوی دیگر، فلوید می‌ویدربه دنبال پیروزی پس از مایکل جردن و تایگر وودز به سومین ورزشکاری تبدیل شد که در طول دوران حرفه‌اش بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

همچنین تا پیش از این، رکورد بیشترین درآمد به دست آمده از یک مبارزه بوکس مربوط به مبارزه می‌ویدر در سال 2015 با مانی پاکیائو فیلیپینی بود که بیش از 600 میلیون دلار در‌آمد داشت .

حالا گفته می‌شود این مسابقه بیش از این رقم درآمد داشته است. آن‌طور که گفته می‌شود حدود 2000 بلیت این مبارزه با قیمتی بین 2500 تا 10 هزار دلار فروخته شد. از لحاظ خرید حق پخش تلویزیونی نیز این مبارزه یک رکورد بی‌سابقه داشت؛ به طوری که در سراسر جهان پنج میلیون خانوار با هزینه کردن حدود 100 دلار توانستند این مبارزه را از پای تلویزیون‌های خود ببینند. البته این مبارزه تنها از لحاظ مالی تنها برای فرد پیروز درآمد نداشته است. مک گریگور نیز از هزینه فروش بلیت‌ها، درآمدهای تجاری و خرید حق پخش تلویزیونی نزدیک به 30 میلیون دلار خالص به دست آورد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها