مجله فوربس هر سال فهرست ثروتمندان دنیا را منتشر می‌کند و امسال نیز افزایش 13 درصدی میلیاردرهای جهان نسبت به سال قبل را منتشر و اعلام کرد تعداد آنها به 2043 نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۳۴

به گزارش کلیک، بیل گیتس ثروتمندترین فرد جهان در چهارمین سال متوالی شد. ثروت وی از 75 میلیارد دلار سال گذشته به 86 میلیارد دلار رسیده است. نفر بعدی جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون است که به جرات می‌توان گفت خوش‌شانس‌ترین فرد کره زمین در سال‌جاری است. دارایی‌های بزوس افزایش 6/27 درصدی داشته و ثروت وی به 8/72 میلیارد دلار رسیده است. بزوس سال گذشته، در بین پنج نفر پولدار جهان قرار داشت، اما امسال جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. نفر سوم این فهرست وارن بافت است که از زمان انتخاب دولاند ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، وی هم یکی از خوش‌شانس‌ترین افراد در سال 2017 است. دارایی‌های وی در 12 ماه افزایش 8/14 میلیارد دلاری داشته و توانسته جایگاه خود را از آمانسیو اورتگا رئیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای زارا در دنیا پس بگیرد. اورتگا نسبت به سال گذشته 3/4 میلیارد دلار درآمد داشته که نفر چهارم در این فهرست شده است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک پس از این‌که میزان دارایی‌هایش حدود 4/11 میلیارد دلار در سال‌جاری افزایش پیدا کرد، برای اولین‌بار در بین پنج فرد ثروتمند جهان قرار گرفت. ششمین فرد پولدار جهان کارلوس اسلیم هلو است که زمانی در جایگاه اولین فرد ثروتمند جهان قرار داشت. جالب است بدانید؛ پس از گذشت چندین سال، اولین بار است که هلو دیگر در بین پنج نفر اول نیست و جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

در این فهرست 195 فرد جدید به عنوان ثروتمندترین‌های امسال معرفی شدند که در این بین چین، با اختصاص 76 نفر، جایگاه اول را به خود اختصاص داد و آمریکا با 25 نفر در جایگاه دوم قرار گرفت. از افراد جدیدی که به این لیست اضافه شده‌اند، می‌توان به افراد زیر اشاره کرد: یوان کوینارد، مدیرعامل برند ورزشی پاتاگونیا، ویکینگ کرویسس، مدیرعامل شرکت تورستین هگان نروژ، کلیف اسنس، سرمایه‌گذار صندوق هزاره در آمریکا، جان کالینسون 26 ساله، میلیاردر خودساخته و جوان‌ترین فرد در این لیست که دو ماه کوچک‌تر از ایوان اشپیگل مدیرعامل اسنپ‌چت و یکی دیگر از پولدارترین‌های این لیست است. تنها نام چهار میلیاردر خودساخته در این لیست به چشم می‌خورد که این چهار نفر برادران کالینز و بنیان‌گذاران اسنپ‌چت هستند.

در این فهرست نام 56 ثروتمند زیر 40 سال به چشم می‌خورد که نسبت به سال گذشته ده نفر کاهش پیدا کرده، چراکه یا سنشان بالا رفته و یا ثروتشان به زیر یک میلیارد دلار رسیده است. نام 15بانوی پولدار خودساخته نیز در این فهرست به چشم می‌خورد که اهل قاره‌های آسیا و اقیانوسیه هستند. از این 15 فرد، ده نفر از چین و یک نفر از ویتنام است که البته اولین‌بار است فردی از این کشور کاندید می‌شود. تنها فرد آمریکایی این فهرست، تای لی است که اصالتاً تایلندی و در بچگی به آمریکا مهاجرت کرده است. مجموعاً حدود 227 بانوی ثروتمند در این لیست هستند که یا به صورت فردی و یا همراه با همسر و برادر خود، فعالیت‌های تجاری خود را ادامه می‌دهند.

آمریکا با 565 نفر در جایگاه نخست بیشترین تعداد میلیاردرها در جهان قرار گرفته است. پس از این کشور چین با 319 نفر، آلمان با 114 نفر و هند با 101 نفر، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها