گزارش جام‌جم از هفدهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ

وقتی مدیری تماشاگران را نفرین کرد!

هفدهمین جشن سینمایی تلویزیونی حافظ در حالی شامگاه شنبه در تالار بزرگ کشور برگزار شد که رسانه ملی حضور درخشان و ویژه‌ای در مراسم داشت و اجرای مهران مدیری و انتخاب او به عنوان یکی از چهره‌های برتر تلویزیونی برای برنامه «دورهمی»، انتخاب احسان علیخانی برای برنامه «ماه عسل»، موفقیت سریال «لیسانسه‌ها» در مقابل آثار شبکه نمایش خانگی و برنده شدن سیما تیرانداز برای بازی در «پادری»، باعث شد تلویزیون سهم مهمی در این رقابت داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۵۳

به گزارش جام‌جم، در هفدهمین جشن حافظ همه چیز تحت تاثیر فقدان علی معلم ـ بنیانگذار و مدیر این رویداد ـ بود. با این حال اجرای خوب مهران مدیری و شوخ‌طبعی او باعث شد این مراسم لحظات خوش و مفرحی داشته باشد و باوجود برخی ناهماهنگی‌های همیشگی برنامه‌هایی از این دست، حاضران با خاطره‌ای خوب سالن را ترک کنند. مهران مدیری در همان لحظات آغازین مراسم از همه حاضران خواست امشب به خاطر علی معلم و به احترام او تا پایان حضور داشته باشند و سالن را ترک نکنند. او سپس به شوخی ادامه داد هر کس امشب بخواهد سالن را ترک کند، او را نفرین می‌کنم!

مدیری انتخاب خوبی برای اجرای برنامه بود و تا حد زیادی توانست سنگینی بار فقدان علی معلم را با شوخی‌های خود تلطیف کند. ضمن این‌که باید به تلاش آذرمعماریان و امید معلم (همسر و فرزند علی معلم) و علی اوجی هم برای برگزاری آبرومندانه مراسم اشاره کرد.

کار ارزشمند احسان علیخانی

در بخش بهترین چهره‌های تلویزیونی، احسان علیخانی برای برنامه «ماه عسل» برنده تندیس حافظ شد و وقتی در حضور یکتا ناصر و لادن مستوفی روی سن آمد، جایزه خود را به خانواده شهید مدافع حرم، محسن حججی تقدیم کرد که این کار ارزشمند با تشویق افراد در سالن مواجه شد. این در حالی است که در شروع مراسم، وصیت این شهید خطاب به فرزند و همسرش قرائت شد و حاضران در سالن را متاثر کرد. علیخانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اشاره کرد که مدیری با او قهر است، چون چند باری او را به برنامه دورهمی دعوت کرد، اما او نتوانسته‌ در برنامه‌اش حاضر شود. وقتی مدیری پس از این بخش روی صحنه آمد به شوخی به این قهر اشاره کرد و البته بعدا هم وقتی علیخانی داشت از پایین صحنه رد می‌شد، به شوخی با او پرداخت.

مهران مدیری هم در این بخش برنده جایزه بهترین چهره تلویزیونی شد و حالا با دریافت پنج تندیس حافظ، رکورددار این جایزه است. او جایزه خود را از دستان سعید راد دریافت کرد.

درخشش لیسانسه‌ها

سریال لیسانسه‌ها در جشن اخیر حافظ و در رقابت با آثار شبکه نمایش خانگی خوش‌درخشید و جوایز بهترین سریال (به تهیه‌کنندگی رضا جودی)، بهترین فیلمنامه (سروش صحت و ایمان صفایی) و بهترین بازیگر مرد کمدی (هوتن شکیبا) را به دست آورد. نکته جالب در این میان حضور سروش صحت با کتی بود که 17 سال آن را در جشن حافظ بر تن می‌کرد. او پس از دریافت جایزه این کت را از تن درآورد و به شوخی گفت حالا یک کت جدید می‌خرم برای 17 دوره بعدی، اصفهانی هستم دیگر! هوتن شکیبا هم جایزه‌اش را به پدرش تقدیم کرد که در ردیف‌های انتهایی سالن نشسته بود.

حرکت خارجی سیما تیرانداز!

مدیری در بخشی از مراسم به شوخی این جشن را با مراسم اسکار (البته بدون نام بردن از اسکار) مقایسه کرد و گفت ما باوجود تفاوت‌هایی با آنها سعی می‌کنیم بهتر باشیم! سیما تیرانداز هم در این جشن برای بازی خوبش در سریال تلویزیونی «پادری» برنده بهترین بازیگر زن کمدی شد. او وقتی روی صحنه آمد، با هوشمندی شوخی مدیری را ادامه داد. به همین دلیل وقتی تندیس حافظ خود را دریافت کرد، نفس عمیقی کشید و مثل ستاره‌های زن هالیوودی پس از دریافت جایزه گفت: !Wow .

بزرگداشت محمدعلی کشاورز

یکی از بهترین بخش‌های هفدهمین جشن حافظ، بزرگداشت محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بود که آثار ماندگار فراوانی در کارنامه دارد. به خاطر این‌که رفتن روی صحنه برای استاد کشاورز دشوار بود، مهران مدیری اعلام کرد که ما برای بزرگداشت خدمت ایشان می‌رویم. مدیری با همراهی جمشید مشایخی، یکی دیگر از اساتید بازیگری کشور و از دوستان و همنسلان کشاورز به سمت او رفتند و تندیس حافظ را به او تقدیم کردند. کشاورز در صحبت‌های کوتاهی از علی معلم یاد کرد و گفت: علی معلم در مجله خود (دنیای تصویر) فقط درباره سینما حرف نمی‌زد، بلکه از تئاتر هم می‌گفت، چون اگر ما می‌خواهیم سینمای خوبی داشته باشیم، اول باید تئاتر خوبی داشته باشیم.

جمشید مشایخی هم در صحبت کوتاهی گفت: علی (معلم) در قلب ما جا دارد. خاک پای همه شما هستم. یاعلی مدد.

پس از این قسمت مدیری روی صحنه برگشت و با تصویری از امین حیایی که روی صفحه نمایش بزرگ سالن افتاده بود، شوخی کرد. او به خوش‌تیپی و گریم متفاوت حیایی اشاره کرد و گفت اگر ما سلبریتی هستیم او چهارلبریتی است! اصلا در مقابل او من یلبریتی هستم. مدیری همچنین در ادامه به حضور گلزار هم اشاره کرد و گفت با وجود اینها من بهتر است بروم!

جایزه‌ای که گلزار بعد از 17 سال گرفت

محمدرضا گلزار برای بازی در «سلام بمبئی» و «عاشقانه» برنده جایزه ویژه هیات داوران شد. او وقتی تندیس حافظ را از دستان حمید نعمت‌الله و علیرضا رئیسیان دریافت کرد، گفت من این جایزه را بعد از 17 سال، به فال‌نیک می‌گیرم و از همه طرفدارانم تشکر می‌کنم که همیشه از من حمایت کرده‌اند.

برنده‌های جشن حافظ

بهترین بازیگر مرد: جواد عزتی برای بازی در «ماجرای نیمروز»، نوید محمدزاده برای بازی در «لانتوری» و شهاب حسینی برای بازی در «فروشنده»

بهترین بازیگر زن: فاطمه معتمدآریا برای بازی در «آباجان» و الناز شاکردوست برای بازی در «مبارک»

بهترین فیلم: فروشنده به تهیه‌کنندگی اصغر فرهادی و الکساندر مالگی

بهترین فیلمنامه: رضا عطاران برای دراکولا و نرگس آبیار برای نفس

بهترین کارگردان: محمدحسین مهدویان برای ماجرای نیمروز

بهترین موسیقی متن: کیهان کلهر برای لانتوری

بهترین دستاورد هنری: عبدالله اسکندری برای چهره‌پردازی لانتوری

بهترین ترانه تیتراژ فیلم یا سریال: سالار عقیلی برای سریال «معمای شاه»

بهترین تدوین: سجاد پهلوان‌زاده برای ماجرای نیمروز

بهترین فیلمبرداری: هومن بهمنش برای اژدها وارد می‌شود

بهترین مستند: بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم برای «دیپلماسی شکست‌ناپذیر آقای نادری»

تندیس حافظ ویژه علی معلم: اصغر فرهادی

تندیس حافظ یک عمر فعالیت نوشتاری: شهرام جعفری‌نژاد

جایزه ویژه عباس کیارستمی: رضا درمیشیان برای لانتوری

بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی: هومن سیدی برای عاشقانه

بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی: ساره بیات برای عاشقانه

بهترین کارگردان تلویزیونی: منوچهر هادی برای عاشقانه

علی رستگار

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها