جمال شورجه، کارگردان سینما در آستانه روز مقاومت اسلامی با انتقاد از شرایط فعلی سینمای مقاومت و ارزشی در کشور گفت: متأسفانه سینمای مقاومت مانند سینمای دفاع مقدس بی‌والی، بی‌بانی و بی‌صاحب است و هیچ یک از مسئولان فرهنگی و هنری کشور، کمترین توجهی به این سینمای مهم، ارزشی و استراتژیک ندارند.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۲۱

کارگردان فیلم سینمایی سی و سه روز به سینماپرس گفت: تنها رهبر معظم انقلاب هستند که بارها در سخنرانی‌ها و فرمایشاتشان از لزوم توجه به این سینمای مهم سخن می‌گویند که متأسفانه گوش شنوایی برای شنیدن این فرمایشات وجود ندارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی به‌عنوان متولی اصلی تولید و حمایت از آثار سینمایی، اهتمام چندانی برای توجه به این سینمای مهم ندارند و این سینما را بدون بانی و سرپرست رها کرده‌اند و به همین علت، همه هنرمندان دغدغه‌مند و فعال این عرصه سال هاست دچار بی‌پناهی و بی سر و سامانی و اغلب خانه‌نشین شده‌اند.

او سپس در پاسخ این سوال که وظیفه نهادهای نظارتی بر عملکرد دستگاه‌های دولتی در این خصوص چیست، اظهار کرد: اگر هر شخص، دستگاه و نهادی در کشور ما به مسئولیت قانونی خود درست عمل می‌کرد، ما شاهد اتفاقات عجیب و غریب در کشورمان نبودیم؛ اگر دستگاه‌ها و نهادهای ناظر وظیفه خود را درست انجام می‌دادند، این همه اختلاس در کشور صورت نمی‌گرفت. اگر کمی دغدغه در عرصه فرهنگ و هنر کشور وجود داشت، ما امروزه شاهد ولنگاری و شلختگی شدید و اسفبار فرهنگی در کشورمان نبودیم.

شورجه خاطرنشان کرد: ما نهادهای ناظر بسیاری مانند سازمان بازرسی کل کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم که باید با اهتمام جدی نسبت به این گونه مسائل ورود پیدا کنند، اما متأسفانه گویا دچار کم توجهی یا حتی بی‌بصیرتی شده اند و به همین علت، اعتنای چندانی به آنچه توسط دولتمردان در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور صورت می‌گیرد، ندارند. شورجه افزود: امیدوارم توجه به اولویت‌های ارزشی و مهمی همچون مقاومت اسلامی و دفاع مقدس با درایت و بصیرت در دستور کار مدیران فرهنگی کشور قرار بگیرد و تمام هنرمندان فعال و دغدغه مند این حوزه براساس فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب وارد میدان شوند و در راستای ترویج این فرهنگ ارزشی و مهم کار و تلاش کنند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها