فرمانده نیروی انتظامی برخورد با قاچاقچیان و مقابله با ورود کالای قاچاق و شبکه‌های مافیایی موادمخدر را از اولویت‌های پلیس اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۹۴

سردارحسین اشتری دیروز در آیین تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید پلیس پایتخت افزود: درحال حاضر امنیت کشور با عنایت پروردگار، خون شهدا و تلاش دستگاه‌های نظامی، انتظامی و قضایی بخوبی برقرار شده است. اگر نگاهی به شرایط کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای بیندازیم، بوضوح سطح بالای امنیت و آرامش حاکم در ایران اسلامی را مشاهده و درک خواهیم کرد.

وی با بیان این که شأن نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی باشد، تصریح کرد: چشم‌انداز ناجا فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و ان‌شاءالله به آن نقطه خواهیم رسید.

وی با بیان این که کار کردن در تهران انصافا سخت است،عنوان کرد: حدود 9میلیون نفر جمعیت ثابت و چهار میلیون جمعیت سیار در تهران داریم که می‌طلبد پلیسی دانش بنیان و اعتقادی دراین حوزه داشته باشیم.

فرمانده ناجا در خصوص حوادث تروریستی 17 خرداد نیز گفت: دو تروریست حرم مطهر امام راحل قبل از این که بتوانند کاری کنند توسط پلیس به هلاکت رسیدند که این نشان از آمادگی نیروهای ناجا دارد.

اقدامات ایجابی به جای سلبی

رئیس پلیس جدید پایتخت نیز در این مراسم با تشریح رویکردها و راهبردهای آتی خود از اهتمام جدی نسبت به اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی از سوی پلیس خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به راهبردهای آتی برای پلیس تهران گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه ما اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب بر اساس تدابیر فرمانده ناجاست و قطعا این فرامین در تمام شئونات کاری اجرایی خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: ما باید با برنامه‌ریزی منسجم، نظم و امنیت را در لایه‌های مختلف جامعه حاکم کنیم و اعتماد مردمی به پلیس و نیروی انتظامی را که بزرگ‌ترین سرمایه ماست ارتقا دهیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما در برنامه‌ریزی‌های آینده خود قطعا سهم زیادی برای آموزش همگانی خواهیم داشت و اهتمام جدی برای پرهیز از اقدامات سلبی و حرکت به سمت اقدامات ایجابی داریم.

به گفته رئیس پلیس جدید پایتخت، تسهیل در عبور و مرور شهروندان تهرانی و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی از دیگر مولفه‌های اصلی در حوزه انضباط اجتماعی و ترافیکی پلیس پایتخت خواهد بود.

انهدام بیش از 10 هزار باند

سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس پیشین تهران بزرگ هم در گزارش عملکرد خود گفت: پس از وقایع سال 88 در تهران با افزایش شرارت، سرقت و مشکلات سیاسی و صنفی مواجه بودیم.

وی در خصوص کشفیات مواد مخدر گفت: تا سال 91 بیشتر از چهار تن کشفیات نداشتیم، اما در سال گذشته 19 تن و 700کیلوگرم کشفیات داشتیم و در مجموع هشت سال، 98 تن مواد مخدر کشف کردیم.

وی در خصوص سرقت نیز گفت: قبل از سال 88 میزان سرقت بالا بود، اما موضوع سرقت در سال 93 تثبیت شد و در سال 94 و 95 کاهش 12 درصدی سرقت در تهران را شاهد بودیم. در هشت سال گذشته سرقت مسلحانه در تهران کاهش یافت و در دهه 90 این آمار به تعداد انگشتان دست هم نرسید.

سردار ساجدی‌نیا درخصوص گروگانگیری در تهران تصریح کرد: در ارتباط با گروگانگیری یک مورد هم نداشتیم پولی داده باشیم یا فرد گروگان گرفته شده کشته شده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها