خاموشی یک صدابردار پیشکسوت

ناصر فرهودی، صدابردار پیشکسوت موسیقی کشور و موسیقی فیلم، به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۹۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر فرهودی از صدابرداران و صداگذاران پیشکسوت موسیقی که طی چندین سال با هنرمندان و گروه‌های سرشناس موسیقی فعالیت می‌کرد، روز جمعه درگذشت. فرهودی تحصیلات خود را در رشته الکترونیک گرایش صدا از دانشکده صدا و سیما به اتمام رساند. او سال 51 همزمان با تحصیل در سازمان صدا و سیما به عنوان کارآموز فعالیت عملی خود را آغاز و پس از پایان تحصیل، همکاری خود را با رسانه ملی آغاز کرد.

این صدابردار در سال 1355 به دعوت محسن کلهر به استودیو پاپ دعوت شده و تا زمان حیات در این استودیو به فعالیت خود ادامه داد. او در سال 1375 از سازمان صدا و سیما بازنشسته شد و پس از چندی مدیریت استودیو پاپ را بر عهده گرفت.

ضبط و تولید آثار بسیاری از گروه‌ها و هنرمندان شناخته شده موسیقی ایران ازجمله فعالیت‌های ناصر فرهودی است. او طی سال‌های اخیر در جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی به عنوان هنرمند برگزیده معرفی شده است. «از فریاد تا ترور»، «من ترانه پانزده سال دارم»، «اعتراض»، «دست‌های آلوده»، «سرعت»، «جنگ نفتکش‌ها»، «نیاز» و «خون‌بس» از جمله فیلم‌هایی است که فرهودی ضبط صدای آنها را انجام داده است. او در کنار ضبط حرفه‌ای موسیقی، صدابرداری موسیقی فیلم‌های بسیاری را به‌عهده داشته که از میان این فیلم‌ها می‌توان از آثاری چون «دوئل»، «پارتی»، «عروس آتش» و «قرمز» نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها