بی‌سندی 50 درصد ثروت دانشگاه آزاد

سرپرست سابق دانشگاه آزاد گفت: 50درصد ثروت این دانشگاه سند ندارد. سرانه ساختمان در دانشگاه آزاد برای دانشجویان 12 متر است، در صورتی که استاندارد سرانه هفت متر است.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۰۲
بی‌سندی 50 درصد ثروت دانشگاه آزاد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی‌محمد نوریان در مراسم معارفه سرپرست جدید این دانشگاه گفت: علت این‌که ما در برابر وزارت علوم ناتوان عمل می‌کنیم این است که یک بانک اطلاعاتی هوشمند از اساتید و دانشجویان نداریم، به طوری که بیشتر رشته‌های دارای امکانات ما حذف شد، ولی ما بانک اطلاعاتی کامل نداشتیم که ارائه دهیم.

وی ادامه داد: رشته‌هایی از واحد علوم و تحقیقات حذف شد که 17 استاد دارد و 12سال در ارشد و دکتری سابقه داشته است، ولی ما بانک اطلاعاتی کامل از رشته‌ها نداریم و به مدل ناصرالدین شاهی عمل می‌کنیم که این مسائل باید به روز شود.

سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نام دانشگاه آزاد باید در کشور و منطقه یک برند باشد. به مرحوم هاشمی پیشنهاد دادیم یک موسسه رتبه‌بندی واحدها ایجاد شود تا واحدها را ارزیابی کنیم و اگر شرایط و امکانات کافی نداشتند خودمان بررسی کنیم.

وی ادامه داد: کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد باید در دستور کار باشد. باید به محیط رقابتی در آموزش عالی توجه شود. مشکل دیگر دانشگاه رویکردهای فرهنگی و ورزشی است. باید تغییر رویکرد فرهنگی در راستای ایجاد نشاط در دانشگاه و تقویت باورها داشته باشیم. نوریان تصریح کرد: نقش دانشگاه‌ها در تولید و اشتغال و تقویت بسیج و کرسی‌های آزاد‌اندیشی و حمایت از ورزش‌های قهرمانی و همگانی را باید پررنگ کنیم. البته برای دانشگاه آزاد درست نیست ورزشکاران را از بیرون بیاورد بلکه ما باید ورزشکار قهرمان را در دانشگاه آزاد پرورش دهیم. توسعه زبان فارسی در کشورهای اسلامی و همسو باید در برنامه دانشگاه باشد. برای تقویت تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

همچنین علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد نیز در این مراسم گفت: نوریان راضی نبود که حتی سه ماه هم سرپرست شود ولی ما از وی خواهش کردیم که بیاید تا فردی را انتخاب کنیم که وی با کمال گذشت قبول کرد و حالا هم دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد است.

وی ادامه داد: در مورد انتخاب فرهاد رهبر برخی خوشحال شدند و برخی دیگر ممکن است ابراز نارضایتی کرده باشند. فرهاد رهبر فردی متدین و با سابقه است که بیشترین سابقه ریاست در دانشگاه تهران متعلق به اوست. از ابتدا استاد تمام بوده و سابقه ریاست بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی را داشته و در حوزه اقتصاد استاد است.

فرهاد رهبر، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم خاطرنشان کرد: از تمام کسانی که در تاسیس دانشگاه آزاد کمک کردند تشکر می‌کنیم. امیدواریم مسیر موفقیت دانشگاه آزاد را پرشتاب‌تر طی کنیم. رهبر عنوان کرد: دانشجویان سرمایه دانشگاه هستند و سرمایه‌گذاری هم باید بر روی آنها انجام شود. رهبری فرمودند دانشجو تضمین کننده فردای هر جامعه‌ای است پس ما باید روی این سرمایه‌های ملی سرمایه‌گذاری کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: عزت، آبرو، رفاه و اقتدار جهانی از طریق پیشرفت علمی حاصل می‌شود، البته علم به تنهایی برای عزت کافی نیست بلکه علم شرط لازم و دینداری شرط کافی است. دو بال علم و ایمان ما را به اعتلا می‌رساند و این دو در راس برنامه‌های دانشگاه آزاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها