رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

توان موشکی قابل مذاکره نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توصیه مجامع قانونگذاری آمریکا برای درنظر گرفتن احتیاط و عمق بیشتر نسبت به تصمیم‌گیری درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تاکید کرد: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و هرگز قابل معامله و مذاکره در هیچ سطحی نیست.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۲۰

به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، طرح در دست اقدام مجامع قانونی آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را درزمره محاسبات غلط آمریکایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی محسوب کرد و یادآور شد: ملت ایران همواره در برابر نظام سلطه و استکبار بویژه آمریکا ایستادگی کرده و روز‌به‌روز مقاوم‌تر شده است؛ بنابراین تحریم‌های بعدی نیز به فرصتی برای رشد و بالندگی و خود اتکایی و توجه به ظرفیت‌های بومی و درونی کشور بدل خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و جاری کردن تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکا و پایگاه‌ها و نیروهای مستقر آنها در منطقه است.

باقری، اقتدار و امنیت ممتاز امروز جمهوری اسلامی ایران را تجلی اراده الهی و عنایت ائمه اطهار به ملت ایران و ثمره خون شهدا دانست و افزود: این یک واقعیت مسلم و انکارناپذیر است که اگر رهبری حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و مجاهدت بی‌نظیر رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح و همراهی و وحدت ملت شریف ایران نبود، امروز شاهد وضعیت متفاوتی در کشور بودیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وضعیت منطقه جنوب غرب آسیا خاطرنشان کرد: این منطقه محور تحولات جهان است و به دلیل دخالت قدرت‌های استکباری، شیطنت صهیونیست‌ها و حماقت و خیانت سران برخی حکومت‌های غیرمردمی و جائر منطقه، امروز با حوادث و توطئه‌های جدید نیز روبه‌رو شده است که نباید نسبت به این موضوع ساده اندیشی و سهل‌انگاری کرد.

همه‌پرسی در عراق غیرقابل پذیرش است

وی افزود: این‌که در بخشی از سرزمین عراق با شکست داعش و تروریست‌های تکفیری پس از سه سال جنگ و آوارگی مردم عزیز و تقدیم شهدای فراوان و موفقیت ملت و مرجعیت دینی و پیروزی ارتش و نیروهای بسیج مردمی این کشور؛ بی درنگ سخن از همه پرسی در کردستان عراق و جداسازی بخشی از پیکره عراق به میان می‌آید؛ امری عادی به نظر نمی‌رسد.

باقری، طرح موضوع برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق را سرآغازی بر پدید آمدن مشکلات و چالش‌های جدید در این منطقه دانست و تاکید کرد: این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام، مذاهب و بخش‌های مختلف این سرزمین است. عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بروز اختلاف و تنش بین برخی کشورهای منطقه و ایجاد صف‌بندی و جبهه‌بندی‌های جدید میان کشورهای عربی گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران چه برای عراق و چه برخی اختلافات دیگر در حاشیه خلیج‌فارس، مفاهمه و گفت‌وگو در فضایی به دور از خشونت و دودستگی است.

وی تاکید کرد: منطقه، کشش جنگ‌ها و تنش‌های دیگر را ندارد و قطعا بروز هر درگیری جدید، پای بدخواهان و متجاوزان را به منطقه خواهد کشاند و این در حالی است که کشورهای منطقه خود بخوبی ظرفیت لازم را برای حل معضلات و اختلافات دارند و نیاز به دخالت قدرت‌های سلطه‌گر فرامنطقه‌ای ندارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدها و سخنان اخیر مقامات نظامی آمریکایی که با دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان از ضرورت تغییر نظام در ایران سخن گفته‌اند، تصریح کرد: مقامات آمریکایی قدری عاقلانه‌تر، سنجیده‌تر و پخته‌تر نسبت به دیگر کشورها آن‌هم کشور مقتدری مانند ایران که با سربلندی و صلابت برابر تمام توطئه‌ها ایستادگی کرده، صحبت کنند و بیش از این با آبروی نداشته خود بازی نکنند.

هشدار به آمریکا و بدخواهان منطقه‌ای

هم‌ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و جاری کردن تحریم‌های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکا و پایگاه‌ها و نیروهای مستقر آنها در منطقه است.

اگر رهبری حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و مجاهدت بی‌نظیر رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح و همراهی و وحدت ملت شریف ایران نبود، امروز شاهد وضعیت متفاوتی در کشور بودیم.

طرح موضوع برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام، مذاهب و بخش‌های مختلف این سرزمین است.

منطقه، کشش جنگ‌ها و تنش‌های دیگر را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها