جنگنده‌های راهبردی و استراتژیک آمریکا دیروز در اقدامی نادر و با مشارکت جنگنده‌های کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی رزمایش نظامی برگزار کردند.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۹۹

به گزارش ایرنا، این پرواز که به نوعی نمایش قدرت علیه کره‌شمالی محسوب می‌شود، پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور بتازگی اقدام به شلیک یک فروند موشک بالستیک قاره پیما کرده بود که می‌توانست خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

ارتش آمریکا انجام این رزمایش را نشان‌دهنده تعهد واشنگتن به دو متحد دیرینه و منطقه‌ای خود یعنی کره‌جنوبی و ژاپن عنوان کرد. بر اساس اعلام منابع نظامی کره‌جنوبی، علاوه بر بمب افکن‌های استراتژیک و راهبردی «بی‌یک لانسر» آمریکا که از پایگاه هوایی این کشور در جزیره گوام به منطقه شبه‌جزیره کره آمده بودند، جنگنده‌های کره‌جنوبی نیز حضور داشتند.

همچنین اعلام شده که جنگنده‌های آمریکایی در بازگشت به پایگاه خود در جزیره گوام، توسط دو بمب‌افکن «اف2» ژاپنی بر فراز دریای شرقی چین همراهی شده‌اند. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد تمرین هوایی این جنگنده‌ها در 80 کیلومتری جنوب مرز دو کره انجام شده و اهداف شبیه سازی شده توسط آنان مورد هدف قرار گرفته است. روز جمعه دو جنگنده آمریکایی بر فراز دریای جنوبی چین و در مجاورت جزایر مربوط به این کشور در این پهنه آبی به پرواز در آمدند. شبه جزیره کره این روزها به‌دلیل آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی، رزمایش‌های متعدد آمریکا با هم پیمانان منطقه‌ای خود و همچنین تهدید به اقدام متقابل واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ بشدت بحرانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها