مهماندوست: در این فضای مسموم از دست هیچ‌کس کاری برنمی‌آید

تلاطم و صف‌بندی در تکواندو

سیر نتایج ضعیف تکواندوی ایران بویژه کارنامه ضعیف ملی‌پوشان در رقابت‌های جهانی کره‌جنوبی صف‌بندی در تکواندو را وارد مرحله جدیدی کرد؛ صف‌بندی‌ای که با توجه به برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون روزبه‌روز جدی‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۱۶۴

تیم ملی تکواندوی ایران در رقابت‌های جهانی در حالی به سه مدال نقره و یک برنز دست یافت که ناکامی ده تکواندوکار و عدم دستیابی به مدال طلا آن هم در شرایطی که در دوره گذشته این رقابت‌ها تیم ایران سه مدال طلا کسب کرده و قهرمان شده بود، کارنامه‌ای نبود که اوضاع تکواندو را آرام کند و فدراسیون بتواند به ادامه برنامه‌های خود و احیانا تاختن به منتقدان بپردازد. منتقدانی از فردای ناکامی در المپیک ریو امان فدراسیون‌نشینان را بریده‌اند.

اما پاسخگویی به نمایندگان رسانه‌ها و افکار عمومی تنها چالش این روزهای تکواندو نخواهد بود، چرا که دوره چهارساله ریاست سید محمد پولادگر روبه پایان است و به احتمال فراوان مجمع انتخابات ریاست این فدراسیون در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد. مجمعی که به مراتب بیش از دوره گذشته می‌تواند آبستن حوادث باشد برای همین روز به روز صف‌بندی‌ها در تکواندو جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود.

از یک سو تیم مدیریتی فدراسیون به سرکردگی سیدمحمد پولادگر طبیعتا عملکرد خود را موفق دانسته و همچنان خود را محق به ادامه سکانداری تکواندو می‌دانند. در طرف دیگر عده‌ای از منتقدان پشت سر هادی ساعی منتقد شماره یک فدراسیون ایستاده‌اند. آنها باور دارند این بار برخلاف دوره گذشته فدراسیون نمی‌تواند به دخالت وزارت ورزش دلخوش کند، چرا که دیگر نمی‌توان به بهانه دوشغله بودن ساعی را به مجمع راه نداد. این گروه معتقدند ادامه مدیریت کنونی به سود تکواندو نخواهد بود و باید هرچه زودتر خون تازه‌ای به فدراسیون تزریق شود.

گروه سومی هم وجود دارند که هم منتقد پولادگر هستند و هم ساعی را برنمی‌تابند و معتقدند باید یک مدیر در راس فدراسیون قرار گیرد که بتواند همه ظرفیت‌های این ورزش را به کار گیرد چرا که به زعم آنها مربی موفقی چون رضا مهماندوست با هادی ساعی هم نمی‌تواند کنار بیاید و آمدن ساعی ادامه این روند را به دنبال خواهد داشت.

هر چه هست اوضاع تکواندو پرتلاطم است و مشخص نیست پایان این صف‌بندی‌ها چه خواهد بود. صحبت‌های دیروز مهماندوست با تسنیم نیز گویای همین واقعیت است، جایی که او می‌گوید: در جایی که یک عده با رئیس فدراسیون مشکل دارند، بازیکنان با مربیان، مربیان با بازیکنان و مثلا مربیان با فدراسیون که نمی‌شود کار کرد. همه بد هم را می‌گویند و اصلا نمی‌دانم تاکنون چگونه کارها با این شرایط پیش رفته است. اوضاع آن‌قدر بد است که حتی اگر من حاضر شوم همین امروز به ایران بیایم، بساط تغییر نمی‌کند. فضا آن‌قدر مسموم است که از دست هیچ‌کس کاری برنمی‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها