گجت لیزری برای دوچرخه‌سواران

دوچرخه‌سواری، شیوه‌ای سالم برای مسافرت‌های درون شهری به شمار می‌رود. با وجود این، این فعالیت کاملا ایمن نیست و هر ساله هزاران نفر از دوچرخه‌سواران دچار تصادف می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۹۵

این بار یک شرکت معروف تولیدکننده تایر دست به کار شده و سامانه‌ای برای جلوگیری از این سوانح طراحی کرده است. بایک‌اسفیر (bikesphere) یک گجت مجهز به دو حسگر مجاورت و نور است و روی دسته دوچرخه نصب می‌شود. اگر دوچرخه‌سوار در شب به وسیله نقلیه دیگری نزدیک شود، لامپ لیزری این دستگاه، حلقه‌هایی قرمز را روی زمین تشکیل می‌دهد تا هشداری به دوچرخه‌سوار و نیز راننده وسیله دیگر داده شود. هر قدر فاصله بین این دو کمتر شود، این نور نیز شدیدتر خواهد شد. بایک‌اسفیر در طول روز نیز مانند یک لامپ معمولی دوچرخه عمل کرده و در صورت ورود دوچرخه‌سوار به محیط‌های کم نور، به‌صورت خودکار روشن می‌شود.

صفحه کلید مدرن مایکروسافت

شرکت مایکروسافت از چند سال پیش با تمام توان خود وارد حوزه سخت‌افزار شد. یکی از محصولات این شرکت که مدتی پیش وارد بازار شد، صفحه‌کلید سرفیس (Surface Keyboard) بود که نظر مساعد بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. این شرکت بتازگی صفحه‌کلید جدیدی را معرفی کرده که از مزیت‌هایی نسبت به محصول قبلی برخوردار است. کیبورد مدرن مایکروسافت
(Microsoft Modern Keyboard) به یک حسگر اثرانگشت مجهز است. این حسگر که در محل دکمه ویندوز قرار دارد، می‌تواند هویت کاربر را تعیین کند. این ویژگی در ویندوز 10 کاربرد دارد. کاربر به‌راحتی می‌تواند این صفحه‌کلید را از طریق کابل یا به‌صورت بیسیم به رایانه خود متصل کند. البته این محصول جدید فقط برای سیستم‌عامل مایکروسافت طراحی نشده و کاربران مکینتاش و اندروید نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. مایکروسافت این گجت را به قیمت 130 دلار به بازار عرضه می‌کند.

اسپیکری متفاوت

یکی دو سالی است که بازار اسپیکرهای بیسیم بلوتوثی به شدت داغ شده و به همین دلیل، شرکت‌های مختلف سازنده این گجت سعی می‌کنند با پرداختن به برخی جزئیات و ویژگی‌ها، محصولی متفاوت از دیگران ارائه دهند. استروم‌تروپر (Stromtrooper) یکی از این محصولات است. ظاهر این گجت کوچک با الهام‌گیری از فیلم معروف جنگ ستارگان طراحی شده است. استروم‌تروپر دارای یک میکروفن است و به‌این‌ترتیب پس از اتصال بیسیم دستگاه به گوشی هوشمند، با استفاده از آن می‌توان تماس تلفنی برقرار کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب استروم‌تروپر، امکان بهره‌گیری از آن برای گرفتن عکس سلفی است. برای این کار نیز کافی است ارتباط این گجت با گوشی را برقرار کنیم و سپس با فشار دادن دکمه‌ای که روی بدنه استروم‌تروپر قرار گرفته، عکس سلفی بگیریم. استروم‌تروپر 32 دلاری دارای توان 2 وات بوده و با هر بار شارژ تا چهار ساعت کارکرد دارد.

نجات جان بیماران با پهپاد

براساس آمارها، فقط 10 درصد از کسانی که در خارج از محیط بیمارستان دچار ایست قلبی می‌شوند، زنده می‌مانند. در واقع، انتقال دیرهنگام این افراد به مراکز درمانی یا حضور دیرهنگام آمبولانس عامل اصلی این مرگ‌ومیرها به شمار می‌رود، اما شاید بتوان از فناوری‌های نوین برای حل این مشکل استفاده کرد. یک شرکت سوئدی سازنده پهپاد بتازگی از محصولی جدید رونمایی کرده که می‌تواند جان افراد مبتلا به عارضه‌های قلبی را نجات دهد. این پهپاد، دستگاه شوک الکتریکی خودکار خارجی را به محلی که بیمار در آن قرار دارد، منتقل می‌کند. آزمایش میزان کارایی این پهپاد در 18 پرواز مختلف نشان داد که این گجت به‌صورت متوسط چهار برابر سریع‌تر از آمبولانس در محل حاضر می‌شود. البته هنوز مشکلاتی در استفاده گسترده از این فناوری وجود دارد. برای نمونه، هنوز مشخص نیست آیا نیروی ماهری در محل برای استفاده از این دستگاه وجود دارد یا خیر.

ربات هوشمند علف‌کُش

علف‌های هرز تقریبا در هر باغ و باغچه‌ای وجود دارد. با وجود این، از بین بردن آن نیازمند استفاده از مواد سمی علف‌کش یا کار فیزیکی است که البته هر دو روش، مشکلات و دردسرهای خاص خود را دارد. ربات ترتیل (Tertill) با هدف هوشمندسازی این کار و البته کاهش هرچه بیشتر آسیب به محیط‌زیست طراحی شده است. این ربات با انرژی خورشیدی کار می‌کند و استفاده از آن بسیار ساده است. کافی است این گجت را در باغ مورد نظر قرار داده و آن را روشن کنیم. این گجت به‌صورت خودکار در زمین مورد نظر حرکت کرده و هر نوع گیاه با ارتفاع کمتر از یک اینچ را قطع می‌کند. همچنین پس از اتمام شارژ این ربات، باتری آن با استفاده از نور خورشید به‌صورت خودکار دوباره شارژ می‌شود. کاربر از طریق اپلیکیشن ویژه‌ای که برای ربات ترتیل تهیه شده، می‌تواند آمار عملکرد این دستگاه را در بازه‌های زمانی مورد نظر دریافت کند.

ماوس پد برای شارژ بیسیم

شاید شما نیز مانند بسیاری دیگر از کاربران ترجیح دهید از ماوس بیسیم استفاده کنید. با وجود این‌که ماوس‌های بیسیم طرفداران زیادی دارد، اما همچنان یکی از اصلی‌ترین مشکلات استفاده از آنها پابرجاست که آن هم محدود بودن انرژی باتری آنها و امکان تمام شدن زودهنگام آن است. در این میان، شرکت لاجیتک (Logitech) که در زمینه تولید انواع ماوس و کیبورد پیشتاز است، از محصولی جدید رونمایی کرده که شاید این مشکل را برای همیشه حل کند. ماوس پد جدید این شرکت می‌تواند ماوس قرار گرفته روی آن را به‌صورت بیسیم شارژ کند. این محصول قرار است تا اواسط تابستان امسال به قیمت 100 دلار به بازار عرضه شود. افزون بر این، لاجیتک قرار است دو ماوس دیگر با نام‌های G903 و G703 را نیز به‌ترتیب با قیمت 150 و 100 دلار تولید کند که با این ماوس پد سازگاری دارند.

دستیار هوشمند برای خانه

یک استارتاپ آلمانی محصولی جدید به نام کووی (COVI) طراحی کرده که کاربردهای زیادی برای کاربران خانگی دارد. این گجت مشابه محصولاتی دیگر نظیر آمازون اکو است و می‌تواند به انواع تجهیزات هوشمند خانگی دیگر متصل شده و آنها را مدیریت کند. همچنین کاربر می‌تواند دستورات خود را به‌صورت صوتی به کووی اعلام کند یا سوالاتی از آن بپرسد. کووی با اتصال به اینترنت، پاسخ این سوالات را می‌یابد. این گجت دارای اسپیکر بوده و از قابلیت پخش موسیقی مورد نظر کاربر و نیز آخرین اعلانات دریافتی در گوشی هوشمند هم برخوردار است. کووی در نگاه اول شبیه به یک آباژور است. سامانه درونی این گجت به‌گونه‌ای است که نور تولید شده توسط لامپ کووی می‌تواند بر اساس نیاز کاربر تغییر کند. نرم‌افزار این محصول متن‌باز بوده و توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا می‌توانند برای بهبود آن اقدام کنند.

صالح سپهری‌فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها