پوتین در مصاحبه اولیور استون کارگردان آمریکایی:

سیاست آمریکا باعث نگرانی در خلیج فارس شده است

رئیس جمهور روسیه گفت: سیاست آمریکا در زمینه ایجاد دموکراسی باعث نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۷
سیاست آمریکا باعث نگرانی در خلیج فارس شده است

به گزارش جام جم آنلاین از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در مصاحبه اولیور استون کارگردان آمریکایی با وی گفت: سیاست آمریکا در زمینه ایجاد دموکراسی باعث نگرانی کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

وی افزود: «آمریکا تلاش می کند در هر جایی دموکراسی برقرار کند. من فکر نمی کنم کشورهای پادشاهی خلیج فارس این موضوع را خیلی دوست داشته باشند. صادقانه بگویم، اگر من هم جای آنها بودم به این فکر می کردم که آمریکا بعد از آن چه کاری انجام خواهد داد. در حقیقت اگر به این مسئله فکر کنید متوجه می شوید که گام بعدی شما این است که به وضع سوریه، لیبی و مصر دچار خواهید شد.»

پوتین همچنین بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه و آشتی طرف های درگیر در این کشور تاکید کرد.

وی گفت: «ما همواره بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده ایم زیرا ما نباید فقط به فکر آرام کردن منطقه باشیم. ما باید به گام بعدی و آینده سوریه نیز فکر کنیم. اگر سوریه تجزیه شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا چنین چیزی باعث رویارویی دائم طرف های تجزیه شده در این کشور نخواهد شد؟»

پوتین افزود: اظهارات مطرح شده در مورد اینکه روسیه سرانجام با جهان سنی درگیر خواهد شد چیزی جز یک اقدام تحریک آمیز نیست.

رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوال استون درخصوص اینکه آیا تحریم های ضد روسی باعث بهبود روابط مسکو - پکن شده است، افزود :« ما از مدتها قبل چنین هدفی را دنبال می کردیم و تحریم های غرب باعث شد ما در این زمینه به جلو حرکت کنیم. این همکاری ها می تواند به برنامه های چین برای احیای جاده ابریشم کمک کند.»

روابط بین روسیه و کشورهای غربی سال 2014 پس از آن رو به وخامت نهاد که غرب در واکنش به مداخله ادعایی مسکو در مناقشه اوکراین تحریم هایی علیه روسیه اعمال کرد.

پوتین همچنین تاکید کرد: کشاورزان روس باید از باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر اعمال این تحریم ها تشکر کنند زیرا اقدامات متقابل روسیه توانست به توسعه بخش کشاورزی این کشور کمک کند.

رئیس جمهور روسیه افزود :« من فکر می کنم این دیدگاه آمریکا بیشتر به یک رقابت ژئوپولتیک مربوط می شود. من معتقدم اینکه شرکای ما در آمریکا همچنان به گونه ای با روسیه برخورد می کنند که گویی رقیب اصلی آنها در زمینه ژئوپولتیک است، اشتباه است. زمینه های زیادی وجود دارد که همکاری مشترک ما می تواند نتایج مثبت هم برای روسیه، هم برای آمریکا و هم برای کل جهان داشته باشد.»

اولیور استون روز جمعه نسخه ای از مصاحبه های خود را با پوتین منتشر کرد که بین سال 2015 تا سال 2017 ضبط شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها