بانوان بسکتبال در انتظار میادین بین‌المللی

آقاجانی: کاری را رها نکرده‌ایم

دختران بسکتبال ایران از حسرت چندین ساله بیرون آمده اند با این حال هنوز تردیدهایی در اعزام آنها به مسابقه‌های بین‌المللی وجود دارد. تیم بسکتبال نوجوانان ایران نخستین تیمی است که می تواند بعد از مجوز فدراسیون جهانی بسکتبال در رقابت های بین المللی حضور پیدا کند اما ظاهرا فدراسیون بسکتبال برای اعزام دختران نوجوان آماده نیست . این در حالی است که اطرافیان فدراسیون بسکتبال می گویند کارها روبه راه است و تیم های مختلف مشکلی برای اعزام ندارند.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۰۵

اواسط اردیبهشت‌ بود که فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) پس از سال‌ها انتظار، مجوزهای لازم را برای ورود بسکتبال بانوان با حجاب به مسابقات بین‌المللی صادر کرد. بنا به تصمیم فیبا، مجوز حضور بانوان محجبه در مسابقات رسمی از اکتبر (مهر امسال) رسما اجرایی می‌شود. این تاریخ در نظر گرفته شده یعنی بانوان بسکتبال چندماهی فرصت دارند تا خود را مهیای حضور در میدان‌های بین‌المللی کنند. این در شرایطی است که فدراسیون بسکتبال ایران،‌ برنامه‌های آماده‌سازی خود را پس از پایان ماه مبارک رمضان شروع خواهد کرد.

دبیر بخش بانوان فدراسیون بسکتبال بانوان دراین باره گفت: پس از ماه مبارک رمضان،‌ رقابت‌های قهرمانی کشور را برگزار می‌کنیم. از دل این مسابقات، نیروهای مستعد را شناسایی و به تیم‌های ملی دعوت می‌کنیم.

اودت آقاجانی ادامه داد: مسابقات در سه رده سنی بزرگسالان، تیم‌های پایه زیر 16 سال و رده سنی 18 سال برگزار می‌شود. بخش بانوان فدراسیون، همه تلاش خود را به کار گرفته تا پیش از شروع رقابت‌های قهرمانی آسیا، شرایط حضور در مسابقات را برای تیم ملی ایران فراهم کند. با وجود این‌که سال‌ها از حضور در میادین بین‌المللی محروم بودیم، اما این سبب نشد که تیم‌های ملی خود را رها کنیم و توجهی به این موضوع نداشته باشیم. با توجه به برنامه‌هایی که طی این سال‌ها داشتیم، امروز خیلی دچار مشکل نیستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها