کمتر کسی در میان مردم ما پیدا می‌شود که نداند عربستان به دلیل نفوذش بر مدیران عرب کنفدراسیون فوتبال آسیا، چه ظلم‌هایی به فوتبال ایران کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۲۱

از زمانی که مدیران مالزیایی کنفدراسیون فوتبال آسیا جای خود را به مدیران عرب دادند این نفوذ به چشم آمد و از زمانی که محمد بن همام قطری جای خود را به شیخ سلمان بحرینی داد، این قدرت ده‌ها برابر شد. حالا آنها خود را صاحب اختیار فوتبال قاره می‌دانند و هر کار اشتباهی که دلشان بخواهد انجام می‌دهند و این توهم تا آنجا پیش می‌رود که گمان می‌کنند در مسابقاتی که زیر نظر فیفا برگزار می‌شود هم مجاز هستند هر کار غلطی انجام دهند. رفتار زشت و دور از انسانیت بازیکنان تیم ملی فوتبال عربستان در بازی مقدماتی جام‌جهانی برابر استرالیا نمونه بارز بی‌توجهی این رژیم به ارزش‌های انسانی است.

بازیکنان عربستان به جای احترام و همدردی با قربانیان حوادث تروریستی لندن که دو زن استرالیایی هم در میان آنها بود، به گرم کردن پرداختند تا بعضی رسانه‌های دنیا به ارتباط این کشور با حوادث تروریستی و بعضی دیگر به بی‌احترامی این کشور به مرگ انسان‌ها در دنیا بپردازند. ضعف مدیریت در کنفدراسیون فوتبال آسیا موجب شده این کشور همه قواعد و قوانین فوتبال را به سخره بگیرد و حالا دامنه کار به مسابقاتی زیر نظر فیفا کشیده شده است.

کشوری که با واژه دموکراسی بیگانه است و به قول نماینده زن پارلمان عراق خانم دکتر حنان الفتلاوی که گفت: «سفیر کشوری به ما آموزش دموکراسی می‌دهد که آخرین انتخابات کشورشان زمانی برگزار شد که از هر قبیله‌ای یک نفر را انتخاب کردند تا پیامبر اسلام را به قتل برسانند»، حالا می‌خواهد همه قواعد فوتبال و قوانین دنیا را زیر سوال ببرد. آنها با این کار چند اشتباه همزمان مرتکب شدند و دنیا باید رفتاری متناسب با این جرم بزرگ داشته باشد. نفوذ دلارهای نفتی عربستان و متحدان عربی‌اش در کمیته‌های اجرایی AFC و حتی فیفا بر کسی پوشیده نیست؛ اما این دلیل نمی‌شود که دنیا چشم بر وقاحت مسلم این کشور ببندد. کاری که عربستان در بازی با استرالیا انجام داد، بی‌احترامی به شرافت، جایگاه و شأن انسان بود. بی‌احترامی به خون ناحق ریخته‌شده انسان‌های مظلوم بود. خون‌هایی که توسط تروریست‌های تحت حمایت همین کشور ریخته می‌شود و دلیلی ندارد بازیکنان همین کشور برای آن خون‌ها یک دقیقه سکوت کنند.

سیدمهدی فاطمی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها