معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که سراب نیلوفر از حالت طبیعی خود خارج و به یک سراب مصنوعی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۲۵

به گزارش ایسنا، کاظم علیزاده با اشاره به وضعیت کنونی سراب نیلوفر کرمانشاه اظهار کرد: مشکلاتی که برای این سراب پیش آمد از جمله خشک شدن کامل آن در چند سال گذشته، باعث شده این سراب از وضعیت طبیعی خود خارج و به یک سراب مصنوعی تبدیل شود. این مشکلات باعث شد گونه "نیلوفر آبی" که در این سراب شاخص بود از بین برود.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی از گونه‌های ماهی در این سراب هم از بین رفتند، یادآوری کرد: البته این گونه‌ها منقرض نشده‌اند و در مناطق دیگری از جمله تالاب هشیلان نیز مشابه آنها را داریم.

به گفته این مسئول، سراب نیلوفر از مناطق تحت مدیریت محیط زیست نیست و در نتیجه محیط زیست فقط نقش نظارتی برای حمایت از این سراب دارد.

علیزاده بیان کرد: دستگاه‌هایی از جمله آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و منابع طبیعی مسئولیت بیشتری در خصوص این تالاب دارند.

وی، چاه‌های غیرمجاز را مهم ترین عامل خشکی سراب نیلوفر دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقابله با این چاه‌ها با همکاری آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب انجام می‌شود و چاه‌های غیرمجاز حاشیه این سراب تا فاصله مشخصی مسدود شده است. سایر چاه‌ها نیز ملزم به استفاده از کنتور هوشمند هستند.

علیزاده ابراز امیدواری کرد، با این اقدامات و جلوگیری از کاشت محصولات پر مصرف در حاشیه سراب نیلوفر، دیگر شاهد خشک شدن این سراب نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها