به گزارش مهر، محققان دانشگاه سائوپائولوی برزیل به بررسی تحقیقات مربوط به رابطه بین سطح ویتامین D، خواب و کنترل درد پرداخته و دریافتند میزان ویتامین D همراه با خواب باکیفیت میتواند به کنترل مشکلاتی نظیر آرتروز، دردهای قاعدگی و پشت درد مزمن کمک کند. با این که نقش ویتامین D در متابولیسم استخوانها بخوبی اثبات شده است، اما مطالعات گستردهای در مورد نحوه تاثیر ویتامین D بر انواع فرآیندهای بیولوژیکی ازجمله موارد مرتبط با باروری، عفونت، درد و خواب در حال انجام است.
مطالعات قبلی نشان دادهاند ویتامین D میتواند بر واکنش التهابی بدن تاثیر بگذارد. واکنش التهابی موجب تغییر حساسیت بدن به درد میشود. یافتههای این مطالعه نشان میدهد مکمل ویتامین D همراه با خواب خوب باکیفیت موجب افزایش کارآمدی درمانهای کنترل درد میشود. این شیوه ساده میتواند موجب کاهش هزینههای خدمات درمانی و همچنین بهبود زندگی بیماران شود.
هوش مصنوعی یکی از قدیمیترین عادتهای ما در اینترنت را تغییر داده است
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین عنوان شد
در گفتوگو با جامجم آنلاین تشریح شد
جامجم آنلاین بررسی کرد
در گفتوگو با جامجم آنلاین مطرح شد